Τη διαβεβαίωση ότι ΟΣΕ και ΓΑΙΑΟΣΕ επεξεργάζονται πλάνα αξιοποίησης του παλιού αμαξοστασίου του ΟΣΕ στους Αγίους Αναργύρους, έδωσε, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή της ΜέΡΑ25, Κρίτωνα Αρσένη, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης.
Ακολουθεί το κείμενο της ομιλίας του κ. Κεφαλογιάννη:
«Κύριε συνάδελφε, θα ήθελα κατ’ αρχάς να σας πω ότι τόσο το υπουργείο όσο και οι αρμόδιοι φορείς, δηλαδή ο ΟΣΕ και η ΓΑΙΑΟΣΕ, όλα αυτά τα χρόνια -και νομίζω ότι δεν το αμφισβητεί κανείς- έχουν συνεισφέρει πολλά και σημαντικό έργο συγκεκριμένα στην πόλη των Αγίων Αναργύρων, αλλά θα έλεγα και στην ευρύτερη περιοχή.
Επίσης, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι στην ουσία όλες αυτές οι περιοχές του Δήμου Αγίων Αναργύρων – Καματερού έχουν συνδεθεί με τον Προαστιακό και με αυτόν τον τρόπο, στην ουσία, βρίσκονται πλέον μια ανάσα από το κέντρο.
Και μάλιστα η σύνδεση με τον Προαστιακό δεν γίνεται μόνο από τον νέο σιδηροδρομικό σταθμό των Αγίων Αναργύρων, αλλά η ευρύτερη περιοχή, όπως καλά γνωρίζετε, εξυπηρετείται και από άλλους δυο σταθμούς: Κάτω Αχαρναί και Πύργος Βασιλίσσης.
Επομένως, υπάρχουν τρεις σταθμοί εξυπηρέτησης και το κοινωνικό έργο και του ΟΣΕ αλλά και της ΕΡΓΟΣΕ και βεβαίως και της ΓΑΙΑΟΣΕ -οι θυγατρικές του ομίλου- είναι ξεκάθαρο, κανείς δεν το αμφισβητεί και πιστεύω ότι και οι ίδιοι οι κάτοικοι των περιοχών, υπό την ευρεία έννοια, το λένε.
Να σας πω επίσης ότι οι κάτοικοι της περιοχής έχουν ωφεληθεί και για έναν άλλο λόγο, διότι τα έργα τα οποία έχει κάνει ο ΟΣΕ στο σιδηροδρομικό δίκτυο συνοδεύθηκαν από πολύ σημαντικά έργα ανάπλασης και πρασίνου που έχουν γίνει στην έκταση άνωθεν αυτού του σταθμού.
Αναφέρομαι σε έργα αστικής ανάπλασης, στις παιδικές χαρές, στα γήπεδα ποδοσφαίρου, στα γήπεδα τένις, στα γήπεδα μπάσκετ, σε ποδηλατοδρόμους, σε πεζόδρομους και γενικότερα σε επιφάνειες πρασίνου και δενδροφυτεύσεων, τα οποία -προσέξτε- εκτείνονται σε ένα μήκος 1.870 μέτρων.
Και όλα αυτά έγιναν με μια παλαιότερη εργολαβία στο πλαίσιο της βύθισης του σιδηροδρομικού σταθμού Αγίων Αναργύρων και νομίζω ότι αυτό αποτελεί μια πολύ μεγάλη κοινωνική προσφορά και του ΟΣΕ και της ΓΑΙΟΣΕ στην όλη περιοχή.
Και βεβαίως είναι αυταπόδεικτο ότι τόσο το υπουργείο όσο και οι αρμόδιοι φορείς όχι μόνο έχουν κάνει όλα αυτά τα πράγματα, αλλά σίγουρα δεν έχουν αδιαφορήσει για την περιοχή και τους κατοίκους.
Και μου δίνετε αυτή τη στιγμή η ευκαιρία, κε συνάδελφε, να τονίσω ότι μετά από 3 ή 4 χρόνια η ίδια περίπου μορφή, δηλαδή ανάπλαση, πράσινο και γενικότερα μία ευρύτερη προσφορά προς το κοινωνικό σύνολο από πλευράς της ΕΡΓΟΣΕ και του ΟΣΕ, θα ισχύσει και σε μια περιοχή λίγο παρακάτω από τους Αγίους Αναργύρους.
Αναφέρομαι στην υπογειοποίηση των Σεπολίων. Στην ουσία, πριν από λίγες μέρες ξεκίνησε ένα έργο το οποίο είχε κολλήσει για πάρα πολλά χρόνια. Κλείνω με αυτές τις πρώτες σκέψεις και θα επεκταθώ περισσότερο και στη δευτερολογία μου. Θα αναφέρω όμως ότι τόσο το υπουργείο όσο και οι εποπτευόμενοι φορείς του όλα τα προηγούμενα χρόνια έχουν αποδείξει ότι μπορούν πέρα από το μεταφορικό έργο να προσφέρουν συνολικά και στο κοινωνικό σύνολο».
Κατά την δευτερολογία του, ο κ. Κεφαλογιάννης είπε τα εξής:
«Κύριε συνάδελφε, όσον αφορά τη συγκοινωνιακή σύνδεση με την ευρύτερη περιοχή, όπως είπατε κι εσείς σωστά, σας απάντησε και ο υπουργός και νομίζω ότι ήταν πολύ συγκεκριμένος στην απάντησή του.
Τώρα όσον αφορά, επαναλαμβάνω, τον κοινωνικό ρόλο τον οποίο έχει επιτελέσει ο ΟΣΕ, η ΕΡΓΟΣΕ και η ΓΑΙΑΟΣΕ, δηλαδή οι δυο θυγατρικές, όλα αυτά τα χρόνια, τα ανέφερα στην πρωτολογία μου και δεν τα ανέφερα τυχαία.
Είναι για να σας δείξω ότι πολλές φορές όταν γίνονται ακόμα και έργα υποδομής πολύ σημαντικά, τα οποία τυπικά μπορεί να είναι μόνο για το μεταφορικό έργο, πάντα συνοδεύονται με έργα, τα οποία στην ουσία έχουν ένα όφελος προς την ευρύτερη κοινωνία είτε είναι, όπως σας είπα, αναπλάσεις πράσινου είτε έργα τα οποία περιλαμβάνουν γήπεδα και γενικότερα αποδίδουν προς την ευρύτερη κοινωνία.
Εγώ θέλω να σας πω, όμως, ότι ο σιδηρόδρομος γενικότερα -και αποτελεί και μια βασική παραδοχή του υπουργείου μας και, αν θέλετε, και μια βασική προτεραιότητα- έχει μπει σε μια τροχιά ανάπτυξης και σε μια νέα πορεία μέσα από τη χάραξη και υλοποίηση έργων στρατηγικής σημασίας, τα οποία με κυριότερο τον σιδηρόδρομο εμείς πιστεύουμε -και νομίζω ότι δεν θα διαφωνήσει σχεδόν κανείς σ’ αυτήν την Αίθουσα- μπορεί να αποτελέσουν έναν από τους βασικούς μοχλούς ανάπτυξης για τη χώρα και όχι, βεβαίως, μόνο για την οικονομία, αλλά και να έχει και πολλαπλά οφέλη και για την κοινωνία.
Σας ανέφερα προηγουμένως ένα από τα έργα, τα οποία ξεκόλλησαν πριν από λίγες μέρες. Αναφέρομαι στην υπογειοποίηση των Σεπολίων, όπως είναι ευρύτερα γνωστό το συγκεκριμένο έργο και το οποίο αφορά την κατασκευή στην ουσία τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου από την έξοδο του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών μέχρι και τις Τρεις Γέφυρες.
Το αναφέρω αυτό, διότι γενικότερα ο ΟΣΕ ως διαχειριστής της εθνικής σιδηροδρομικής υποδομής και στο πλαίσιο αυτού του σχεδιασμού του κρίνει ότι είναι πολύ πιθανό να απαιτηθεί η χρήση όχι μόνο του νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού Αγίων Αναργύρων, αλλά και του ευρύτερου χώρου, στον οποίο, βεβαίως, περιλαμβάνεται και το παλιό αμαξοστάσιο του ΟΣΕ στην περιοχή και γενικότερα στον σχεδιασμό που κάνει για το μεταφορικό έργο της Δυτικής Αττικής.
Επίσης, να σας αναφέρω ότι και η ΓΑΙΑΟΣΕ από τη δική της, αν θέλετε, προσέγγιση όσον αφορά την αξιοποίηση της δικής περιουσίας -η κρατική ΓΑΙΑΟΣΕ και όχι κάποια ιδιωτική ΓΑΙΑΟΣΕ, βεβαίως- αξιολογεί ότι η έκταση αυτή, την οποία συζητάτε να αποδοθεί δωρεάν στον δήμο έχει συγκεκριμένες προοπτικές αξιοποίησης, οι οποίες μπορεί να οδηγήσουν από τη μια σε αύξηση των εσόδων του ελληνικού δημοσίου, αλλά και, από την άλλη, ίσως σε περαιτέρω ανάπλαση της ευρύτερης περιοχής. Αναφέρομαι σε πράσινο πάλι και σε χρήσεις που μπορεί να αποδοθούν στην τοπική κοινωνία.
Επομένως, κύριε συνάδελφε, βλέπετε ότι το επίμαχο ακίνητο όχι μόνο δεν είναι εγκαταλελειμμένο με την έννοια την τυπική, αλλά ουσιαστικά αυτήν τη στιγμή τόσο ο ΟΣΕ όσο και η ΓΑΙΑΟΣΕ επεξεργάζονται διάφορα πλάνα ενδεχόμενης αξιοποίησης του συγκεκριμένου χώρου.
Άρα, είτε υπό την οπτική της αξιοποίησης της περιοχής και της ακίνητης περιουσίας του ελληνικού δημοσίου και της απόδοσης κοινωνικών δράσεων προς την ευρύτερη περιοχή είτε χρησιμοποιώντας την ως ένα μέρος του ευρύτερου σχεδιασμού του ΟΣΕ για το συγκοινωνιακό έργο της Δυτικής Αττικής, σε κάθε περίπτωση δεν είναι μια έκταση, την οποία την έχουμε απλώς παρατημένη.
Οφείλω, όμως, να σας πω ότι τόσο το υπουργείο όσο και οι αρμόδιοι φορείς, δηλαδή ο ΟΣΕ, η ΓΑΙΑΟΣΕ, είναι διατεθειμένοι σε κάθε περίπτωση να συζητήσουν και με την κοινωνία μια επωφελή λύση, η οποία θα είναι υπό την ευρεία έννοια καλή για όλους.
Στο πλαίσιο αυτό θα μπορούσε και ο δήμος, για παράδειγμα, να υποβάλει και ένα αίτημα προς τη ΓΑΙΑΟΣΕ ως προς την ενδεχόμενη αξιοποίηση της περιοχής και του συγκεκριμένου σταθμού είτε, για παράδειγμα, μέσω μισθώσεως. Δεν μπορεί να γίνει αυτήν τη στιγμή άμεσα μια δωρεάν παραχώρηση.
Όμως, αν η ΓΑΙΑΟΣΕ αποφασίσει την αξιοποίηση της περιουσίας, θα μπορούσε και ο δήμος να είναι ένας από τους οποίους που θα μπορούσε να συμμετέχει σ’ αυτόν τον διαγωνισμό.
Σε κάθε περίπτωση, όμως, εγώ θα σας πω -και σας ευχαριστώ για την ευκαιρία που μου δίνετε- ότι θα μπορούσε, αν θέλετε, να γίνει και μια σύσκεψη μέσα από πρόσκληση από τον συγκεκριμένο δήμο Αγίων Αναργύρων – Καματερού, στην οποία θα χαρώ πολύ να θέλει, αν θέλετε, να συμμετάσχετε και εσείς, προκειμένου να δούμε όλες τις λύσεις τις ενδεχόμενες για το συγκεκριμένο σταθμό και να καθίσουμε ίσως και με την τοπική κοινωνία να βρούμε και ενδεχόμενες λύσεις.
Ευχαριστώ πολύ».