Στις 31 Οκτωβρίου μετατέθηκε η εκδήλωση μη δεσμευτικού ενδιαφέροντος για την κατασκευή και εκμετάλλευση του εμπορευματικού κέντρου στο χώρο του πρώην στρατοπέδου Γκόνου στη Θεσσαλονίκη.
Του Φώτη Φωτεινού
Η μετάθεση έγινε δεκτή από τη ΓΑΙΑΟΣΕ, προκειμένου να διατεθεί περισσότερος χρόνος για την αρτιότερη προετοιμασία των μη δεσμευτικών προτάσεων από τους ενδιαφερόμενους. Σχετικό αίτημα είχε υποβάλλει, μεταξύ άλλων, ο ΟΛΘ, προκειμένου να τελεσφορήσουν οι διαδικασίες αποκρατικοποίησής του (ο ΟΛΘ ανήκει, πλέον, στην κοινοπραξία DIEP – Terminal Link – Ιβάν Σαββίδης).
Επί του παρόντος αρχικό ενδιαφέρον για το Ε/Κ έχουν επιδείξει ΟΛΘ, DP World, ΤΕΡΝΑ, ΕΤΒΑ (θυγατρική της Πειραιώς, έχει ανακηρυχτεί ανάδοχος για το Θριάσιο Ε/Κ μαζί με την Goldair), Κ+Ν, Valeur, Δομοτεχνική, ΕΚΜΕ και διάφορες μελετητικές εταιρείες.
Σύμφωνα με τη ΓΑΙΑΟΣΕ, η οποία προκήρυξε το σχετικό διαγωνισμό, στρατηγικό στόχο αποτελεί η δημιουργία ενός «Εμπορευματικού Κέντρου Διεθνούς Εμβέλειας» στη Βόρεια Ελλάδα που, σε συνδυασμό με την ανάπτυξη του αντίστοιχου εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο, θα συμβάλει στην αύξηση των σιδηροδρομικώς μεταφερόμενων εμπορευματικών φορτίων και στην ανάδειξη της χώρας, ως βασικής πύλης διακίνησης εμπορευμάτων, στα διευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών.
Ο διαγωνισμός θα γίνει στα πρότυπα του Θριασίου, δηλαδή με σύμβαση παραχώρησης. Οι επενδύσεις αναμένεται να ξεπεράσουν τα 150 εκατ.
Υπογραμμίζεται ότι η πλειοψηφία των φορτίων διεθνούς προορισμού, που διακινούνται από τον ΟΛΘ, είναι χύδην εμπορεύματα, πρώτες ύλες ή γενικό φορτίο, επομένως είναι ιδιαίτερα σημαντική η ύπαρξη μεγάλης έκτασης για προσωρινή εναπόθεση και ενδιάμεση επεξεργασία. Τέλος, πρόσθετες απαιτήσεις αποθήκευσης δημιουργεί και η κατασκευή του αγωγού ΤΑΡ.
Ήδη 200 στρέμματα του στρατοπέδου έχουν καθαριστεί από παλαιά πυρομαχικά και αναμένεται, με νέα εργολαβία, να καθαριστούν τα υπόλοιπα σχεδόν 400.
Παράλληλα, η ΓΑΙΑΟΣΕ με την ΕΡΓΟΣΕ θα προχωρήσουν στην κατασκευή μιας νέας γραμμής, 1,5 χλμ., η οποία θα συνδέει τον σταθμό διαλογής με το στρατόπεδο.