Το τελικό πόρισμα για το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών παρουσίασε σήμερα, στο κτίριο της ΕΣΗΕΑ, η Επιτροπή Διερεύνησης Ανεξάρτητων Πραγματογνωμόνων Οικογενειών (ΕΔΑΠΟ), παρουσία συγγενών θυμάτων.
Η Επιτροπή, η οποία διορίστηκε από τους συγγενείς θυμάτων, παρουσίασε τα βασικά σημεία του τελικού πορίσματος, το οποίο θα διαβιβαστεί στις αρμόδιες δικαστικές αρχές (για αναλυτικές πληροφορίες, πατήστε εδώ).
Η Επιτροπή αποτελείται από τους: Γιώργος Βλασσόπουλος Υποπτέραρχος (Ι) ε.α., Φαίδων Καραϊωσηφίδης, Αεροναυπηγός Μηχανικός, Διερευνητής Αεροπορικών Ατυχημάτων, Κώστας Λακαφώσης, Μηχανολόγος – Αεροναυπηγός Μηχανικός, Πραγματογνώμονας Ατυχημάτων, Βασίλης Παπαδόπουλος, Μηχανολόγος Μηχανικός, Πραγματογνώμονας Ατυχημάτων και Γιώργος Περιβολιώτης, Ηλεκτρολόγος Μηχανικός, Πραγματογνώμονας, Σύμβουλος Ασφαλείας.
— metaforespress (@metaforespress) February 26, 2024
Την κεντρική παρουσίαση έκανε ο Κώστας Λακαφώσης, Μηχανολόγος – Αεροναυπηγός Μηχανικός, Πραγματογνώμονας Ατυχημάτων, ο οποίος – μεταξύ άλλων – υποστήριξε ότι «ο σιδηρόδρομος παραμένει μη ασφαλής».
Σύμφωνα με τα μέλη της Επιτροπής, τα βασικά συμπεράσματα είναι τα κάτωθι:
- Αρκούσε και μόνο η φωτοσήμανση για να είχε αποφευχθεί η σύγκρουση,
- Η σωρεία ανθρωπίνων λαθών και παραλείψεων βρήκε πρόσφορο έδαφος σε ένα περιβάλλον συνολικής περιφρόνησης κανονισμών και διαδικασιών,
- Η σταδιακή κατάρρευση συστημάτων και διαδικασιών δεν οδήγησε σε καμία λήψη μέτρων (μείωση ταχυτήτων, αραίωση των δρομολογίων, επιπλέον προσωπικό, επιπλέον έλεγχοι).
Επίσης, σύμφωνα με τα μέλη της Επιτροπής, έναν χρόνο μετά το δυστύχημα:
- Οι κανονισμοί ραδιοτηλεφωνίας δεν τηρούνται,
- Δεν έχει γίνει επικαιροποίηση του «απαρχαιωμένου» ΓΓΚ,
- Δεν υπάρχουν ελάχιστες απαιτήσεις λειτουργίας με σαφή κλιμάκωση λήψης επιπρόσθετων μέτρων,
- Δεν λαμβάνονται μέτρα για άμεση αντίδραση σε περιστατικά βλαβών,
- Δεν υπάρχει διαδικασία πραγματικού ελέγχου της εφαρμογής και καμία αξιολόγηση της επίδοσης του προσωπικού για μόνιμες θέσεις ασφαλείας.