Στα εμπόδια που έχει συναντήσει η πρώτη ιδιωτική σιδηροδρομική εταιρεία στην Ελλάδα, η Rail Cargo Logistics Goldair αναφέρθηκε ο Διευθυντής Σιδηροδρομικών Μεταφορών της εταιρείας, Παναγιώτης Κακαβάς, στο πλαίσιο του 2ου Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών, που διεξήχθη στις 15 – 16 Μαΐου, στο αμφιθέατρο του Πολεμικού Μουσείου από τις ιστοσελίδες www.ypodomes.com και www.metaforespress.gr.
Ο κ. Κακαβάς ανέλυσε εκτενώς τις δυσκολίες στην πρόσληψη μηχανοδηγών, καθώς η μοναδική «δεξαμενή», όπως υποστήριξε, προέρχεται από την ανταγωνίστρια εταιρεία ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Επίσης, αναφέρθηκε στην – μέχρι πρότινος – «κλειστή» Σιδηροδρομική Ακαδημία του ΟΣΕ, η οποία θα εκπαίδευε και πιστοποιούσε τους νέους μηχανοδηγούς. Ωστόσο, στο κομμάτι αυτό εμφανίζεται, πλέον, σαφής πρόοδος, κατόπιν ενεργειών του ΟΣΕ, όπως σχολίασε.
Στη συνέχεια της ομιλίας του, ο Διευθυντής Σιδηροδρομικών Μεταφορών της Rail Cargo Logistics Goldair τάχθηκε κατά της ιδιωτικοποίησης της ΕΕΣΣΤΥ, σημειώνοντας ότι «η ΕΕΣΣΤΥ πρέπει να μείνει ο αξιόπιστος ρυθμιστής στον σιδηροδρομικό τομέα».
Ειδικότερα, σχολίασε ότι, εάν και μνημονιακός όρος ορίζει την ιδιωτικοποίηση της ΕΕΣΣΤΥ, εντούτοις στην περίπτωση που αυτή καταλήξει στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τότε «εγώ θα πρέπει να φτιάχνω τα τρένα μου στον ανταγωνιστή μου».
Σχετικά με το επενδυτικό πρόγραμμα της εταιρείας, ο κ. Κακαβάς ανέφερε ότι, έως τα τέλη Ιουνίου, η εταιρεία εκτιμάται ότι θα τροχοδρομήσει τα πρώτα εμπορευματικά τρένα με τις δικές της μηχανές, εκφράζοντας την αισιοδοξία ότι ο σιδηρόδρομος θα αναπτυχθεί περαιτέρω στην Ελλάδα.
«Με την ολοκλήρωση των έργων του σιδηροδρομικού δικτύου, την παράδοση των νέων τμημάτων στην κυκλοφορία, την ηλεκτροκίνηση του δικτύου και με σύγχρονη σηματοδότηση, το ελληνικό δίκτυο θα καταστεί ισότιμο με το ευρωπαϊκό και, με την απελευθέρωση των μεταφορών, θα παρέχεται η δυνατότητα μεγάλων επενδύσεων», υπογράμμισε.