Παραμένει ενεργό το ενδιαφέρον της ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ για τη σύνδεση των ΒΙΠΕ που διαχειρίζεται με το δίκτυο του ΟΣΕ.
Σήμερα, η μοναδική ενεργή σύνδεση που υφίσταται είναι της ΒΙΠΕ Σίνδου, κάτι το οποίο αποτελεί ανασχετικό παράγοντα για την αποτελεσματικότητα των ΒΙΠΕ και γενικότερα, των συνδυασμένων εμπορευματικών μεταφορών της Ελλάδας.
Το 2021, η ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ υπέγραψε με τον ΟΣΕ «Μνημόνιο Αμοιβαίας Κατανόησης και Συνεργασίας», με σκοπό την σιδηροδρομική σύνδεση ΒΙΠΕ με το κεντρικό σιδηροδρομικό δίκτυο του ΟΣΕ.
Με το Μνημόνιο αυτό, οι δυο εταιρείες είχαν δεσμευτεί ότι θα διερευνήσουν τη δυνατότητα συνεργασίας για την σιδηροδρομική σύνδεση των ΒΙΠΕ, προκειμένου να ενισχυθούν οι επιλογές πρόσβασης και μεταφοράς αγαθών που έχουν οι επιχειρήσεις που είναι εγκατεστημένες ή θα εγκατασταθούν εντός των ΒΙΠΕ του δικτύου της ΕΤΒΑ.
Ο ΟΣΕ, παλαιότερα, είχε θέσει ως προτεραιότητα τις ακόλουθες συνδέσεις:
- Ολοκλήρωση των μελετών για τη σύνδεση με τα διυλιστήρια ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ στους Αγ. Θεοδώρους στην Κόρινθο.
- Σύνδεση ΒΙ.ΠΕ. περιοχής Μαγνησίας, λιμένα Βόλου και του αεροδρομίου Ν. Αγχιάλου με το υφιστάμενο δίκτυο του ΟΣΕ.
- Σύνδεση Βιομηχανικών Περιοχών ΒΙ.ΠΕ. Αλεξανδρούπολης με το υφιστάμενο δίκτυο του ΟΣΕ.
- Σύνδεση Βιομηχανικών Περιοχών ΒΙ.ΠΕ. Κιλκίς με το υφιστάμενο δίκτυο του ΟΣΕ.
- Ολοκλήρωση κατασκευής νέας παραλλαγής της γραμμής Θεσσαλονίκη – Ειδομένη στο τμήμα Πολύκαστρο – Ειδομένη Γ’ Φάση).
Από την πλευρά της, η ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ, η οποία ανακοίνωσε τον Μάρτιο ότι προχωρά στην εκπόνηση έρευνας για να διερευνήσει τα οφέλη που συνεπάγονται από τη διασύνδεση των Επιχειρηματικών Πάρκων της με το σιδηροδρομικό δίκτυο, θα επιθυμούσε, μεταξύ άλλων, τη διασφάλιση σύνδεσης με τη Λάρισα, την Αλεξανδρούπολη, την Κομοτηνή, την Καβάλα και τις Σέρρες.
Σε κάποιες από τις ανωτέρω περιπτώσεις, η σύνδεση των ΒΙΠΕ με το σιδηροδρομικό δίκτυο είναι μόλις κάποιων εκατοντάδων μέτρων.
Φ. Φωτ.