Πλησιάζει η πιο «μεγάλη στιγμή» της (ιταλικής) ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Ο Μάρτιος αναμένεται ως ο πλέον καθοριστικός μήνας της (ιδιωτικοποιημένης) ΤΡΑΙΝΟΣΕ για δυο λόγους:
-Για την έγκριση της πιστοποίησης της αμαξοστοιχίας ETR 470 στο εγχώριο σιδηροδρομικό δίκτυο, σηματοδοτώντας – και όπως προσδοκά η εταιρεία – στη σημαντική αναβάθμιση της συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης και ταξιδιωτικής εμπειρίας και,
-Για τις αλλαγές στην εταιρική ταυτότητα της εταιρείας.
Τον ίδιο μήνα και σύμφωνα με πληροφορίες του metaforespress.gr θα αφιχθούν στην Ελλάδα υψηλόβαθμα στελέχη της μητρικής εταιρείας, προκειμένου να παρουσιαστούν οι νέες αμαξοστοιχίες και η νέα εταιρική ταυτότητα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Σημειώνεται ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ εξαγοράστηκε από την ιταλική FSI το 2017 έναντι 45 εκατ. ευρώ. Στη συνέχεια, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ εξαγόρασε την ΕΕΣΣΤΥ έναντι 22 εκατ. ευρώ.
Εκτός από αυτές τις εξαγορές, οι επενδύσεις που έχουν ξεχωρίσει, μέχρι στιγμής, είναι η μετεγκατάσταση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε νέα, σύγχρονα γραφεία στη Λ. Συγγρού και η ανακατασκευή του μηχανοστασίου της Θεσσαλονίκης.
Αναμφισβήτητα, η πιο σημαντική επένδυση είναι η ανανέωση του τροχαίου υλικού, με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ να παραλαμβάνει, από την Trenitalia, 5 ανακατασκευασμένες αμαξοστοιχίες ETR 470 έναντι 47,5 εκατ. ευρώ, οι οποίες αναμένεται να δρομολογηθούν στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη.
Σε επιχειρησιακό επίπεδο, κρίσιμη για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ θεωρείται η ανανέωση της σύμβασης ανάθεσης των άγονων σιδηροδρομικών γραμμών για 10 + 5 χρόνια.
Φώτης Φωτεινός