Χρηματοδότηση, ύψους 350 εκατ. ευρώ, εξασφάλισε από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) η Ferrovie dello Stato Italiane (FSI), ποσό το οποίο θα διατεθεί για την αγορά νέων τρένων υψηλών ταχυτήτων σε Ιταλία και Ισπανία.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Αναλυτικότερα, η ΕΤΕπ θα υποστηρίξει την αγορά σύγχρονων τρένων υψηλών ταχυτήτων από την Trenitalia, ιδιοκτησίας της FSI, μέσω “πράσινου ομολόγου” που εκδόθηκε από τον ιταλικό κολοσσό και το οποίο θα μεταβιβαστεί στην Trenitalia μέσω ενδοεταιρικού δανείου.
Το έργο θα λειτουργήσει ενισχυτικά στην επέκταση των μεταφορών υψηλής ταχύτητας στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών (TEN-T) σε Ιταλία και Ισπανία, προωθώντας την ενιαία σιδηροδρομική αγορά και τη μεταφορά της οδικής και εναέριας κυκλοφορίας στους σιδηροδρόμους.
Από το σύνολο των 550 εκατ. ευρώ που εγκρίθηκε για το σύνολο του έργου, που προβλέπει την αγορά 34 νέων τρένων, επί του παρόντος ολοκληρώθηκε η πρώτη δόση των 350 εκατ. μέσω “πράσινου ομολόγου” στο πλαίσιο του προγράμματος Euro Medium Term Notes (EMTN) της Holding FS.
Η ΕΤΕπ θα χρηματοδοτήσει το 50% της αγοράς των 34 τρένων υψηλής ταχύτητας από την Trenitalia, τα 20 εκ των οποίων θα εκμισθωθούν στην ισπανική θυγατρική της ILSA για να χρησιμοποιηθούν στις διαδρομές Μαδρίτη-Σεβίλλη-Μάλαγα, Μαδρίτη-Βαρκελώνη και Μαδρίτη-Βαλένθια-Αλικάντε.
Τα υπόλοιπα 14 τρένα θα τα διαχειρίζεται η Trenitalia και θα χρησιμοποιούνται στις γραμμές Τορίνο-Τεργέστη και Μιλάνο-Νάπολη-Σαλέρνο-Ρέτζο Καλάμπρια.
Το έργο θα επιτρέψει στην Trenitalia να εκσυγχρονίσει τον υπάρχοντα στόλο της για τις ιταλικές γραμμές και, ταυτόχρονα, να αυξήσει την ανταγωνιστικότητα και την επέκταση του ιταλικού ομίλου στο κομμάτι των υψηλών ταχυτήτων εκτός Ιταλίας.