Η τοποθέτηση της νέας διοίκησης στη Hellenic Train οδηγεί σε (νέα) επανεκκίνηση των διαπραγματεύσεων μεταξύ ΟΣΕ – Hellenic Train – ΓΑΙΑΟΣΕ – υπουργείου Μεταφορών για τις εκατέρωθεν διεκδικήσεις.
Όπως έχει εξελιχθεί η κατάσταση στον σιδηρόδρομο, «όλοι χρωστούν σε όλους».
Η Hellenic Train διεκδικεί δεκάδες εκατ. ευρώ από το ελληνικό δημόσιο, κυρίως για την αποζημίωση των άγονων γραμμών, αλλά και ΦΠΑ, ο ΟΣΕ δεκάδες εκατ. ευρώ για τα τέλη χρήσης / υποδομής από τη Hellenic Train και η ΓΑΙΑΟΣΕ δεκάδες εκατ. ευρώ για τη μίσθωση τροχαίου υλικού από τη Hellenic Train.
Σύμφωνα με αναλυτές της σιδηροδρομικής αγοράς, προέχει – σε πρώτο βαθμό – ο υπολογισμός και η αποσαφήνιση των εκατέρωθεν διεκδικήσεων.
Σε δεύτερο βαθμό, εάν δεν υπάρξει κάποιος εξωδικαστικός συμβιβασμός, είναι ορατή η προσφυγή στη Δικαιοσύνη / Διαιτησία, κάτι το οποίο έχει συντελεστεί σε κάποιες περιπτώσεις.
Σε γενικές γραμμές, αυτό που προέχει είναι η σταδιακή ανάκτηση της εμπιστοσύνης του επιβατικού κοινού στον σιδηρόδρομο και η βελτίωση των σιδηροδρομικών λειτουργιών, τόσο στους επιβάτες, όσο και στα εμπορεύματα, υπό συνθήκες αυξημένης ασφάλειας των δρομολογίων.
Φ. Φωτ.