Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενεργοποίησε το δεύτερο στάδιο της προδικαστικής διαδικασίας εναντίον της Ελλάδας και της Iρλανδίας για μη μεταφορά στο εθνικό δίκαιο των κοινοτικών κανόνων, σχετικά με το άνοιγμα των αγορών εσωτερικών υπηρεσιών σιδηροδρομικής μεταφοράς επιβατών και τη διακυβέρνηση της σιδηροδρομικής υποδομής (Directive EU 2016/2370), τα οποία είναι τμήματα του 4ου Σιδηροδρομικού Πακέτου.
Όπως αναφέρεται στην σχετική απόφαση της ΕΕ, τον Δεκέμβριο του 2016 τα κράτη – μέλη συμφώνησαν να μεταφέρουν την οδηγία στο εθνικό τους δίκαιο μέχρι τις 25 Δεκεμβρίου 2018.
Τον Ιανουάριο του 2019, η Επιτροπή απέστειλε προειδοποιητική επιστολή, καλώντας την Ελλάδα και την Ιρλανδία να συμμορφωθούν με την οδηγία.
Ωστόσο, μέχρι σήμερα, η Ελλάδα και η Ιρλανδία δεν έχουν ακόμη κοινοποιήσει στην Επιτροπή τα μέτρα που έχουν ληφθεί για το σκοπό αυτό.
Τώρα έχουν δύο μήνες για να συμμορφωθούν με τις υποχρεώσεις τους, διαφορετικά η Επιτροπή μπορεί να αποφασίσει να παραπέμψει τις υποθέσεις στο Δικαστήριο της ΕΕ.
Σημειώνεται ότι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είχε ανακοινώσει, τον Ιούνιο, ότι προσανατολιζόταν στην κατάθεση σχεδίου νόμου για το 4ο Σιδηροδρομικό Πακέτο.
Βάσω Βεγιάζη