Την επίσπευση των δράσεων της για τη βελτίωση του ελληνικού σιδηροδρόμου αποφάσισε η κυβέρνηση, σύμφωνα με τα όσα αναφέρθηκαν χθες στη Βουλή.
Του Φώτη Φωτεινού
Σε συνέχεια των χθεσινών δηλώσεων του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και σύμφωνα με επικοινωνία του metaforespress.gr, τόσο με το υπουργείο Μεταφορών, όσο και με τον ΟΣΕ, η κυβέρνηση προσανατολίζεται στα κάτωθι:
➡️Θα λάβει, τόσο από τους Γαλλικούς Σιδηροδρόμους (SNCF), όσο και από την ΕΤΕπ, τις προτάσεις τους για την αναβάθμιση και ανασυγκρότηση του σιδηροδρόμου.
Τον Μάιο του 2023, ο τότε υπουργός Μεταφορών, Γιώργος Γεραπετρίτης υπέγραψε με τον Γάλλο ομόλογό του συμφωνία για τη μεταφορά τεχνογνωσίας σε θέματα σιδηροδρόμων.
Όπως ανακοινώθηκε τότε, η ανωτέρω συμφωνία θα εξειδικευόταν στη συνέχεια με ειδικότερες συμφωνίες μεταξύ των αρμοδίων φορέων, ιδίως της Société nationale des chemins de fer français (SNCF) και του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ).
Αντίστοιχα, τον Οκτώβριο του 2024, ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας υπέγραψε με την ΕΤΕπ σύμβαση, με αντικείμενο την υποστήριξη, από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ), της στρατηγικής εφαρμογής και του επενδυτικού σχεδίου για την ελληνική σιδηροδρομική υποδομή.
➡️Το υπουργείο Μεταφορών και ο ΟΣΕ (Σιδηρόδρομοι Ελλάδος), συγκεντρώνοντας τις εκθέσεις / εισηγήσεις, τόσο της SNCF, όσο και της ΕΤΕπ, θα προχωρήσουν σε ενέργειες για την ανάθεση της συντήρησης, τόσο του δικτύου, όσο και των συστημάτων σηματοδότησης / τηλεδιοίκησης / επικοινωνιών σε ιδιώτες, μέσω μακροχρόνιων συμβάσεων, ανάλογα με το μοντέλο που θα επιλεγεί.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις από τη σιδηροδρομική αγορά, για τη μακροχρόνια ανάθεση της συντήρησης / αναβάθμισης των συστημάτων σηματοδότησης / τηλεδιοίκησης δύναται να επιλεγούν εταιρείες με παρουσία στην Ελλάδα, όπως η Alstom, ενώ για τη συντήρηση του δικτύου, ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες.