Την προώθηση του έργου της Σιδηροδρομικής Εγνατίας ως «σημαντικό πυλώνα για την εξωστρέφεια και την ανάπτυξη της χώρας» έθεσε στόχο ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, κατά τη διάρκεια της ομιλίας του, στις εργασίες του 1ου συνεδρίου για την Παραγωγική Ανασυγκρότηση της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας, χθες, στα Κοίλα Κοζάνης.
Ο υπουργός Μεταφορών υποστήριξε ότι η Σιδηροδρομική Εγνατία θα διέρχεται και από τη Δυτική Μακεδονία.
«Αν θέλουμε να φτιάξουμε συνδυασμένες μεταφορές, πρέπει να φτιάξουμε σιδηρόδρομο. Η Σιδηροδρομική Εγνατία είναι ένα εθνικό έργο, στο οποίο η Δυτική Μακεδονία πρέπει να παίξει έναν ιδιαίτερο ρόλο.
Σ’ αυτό το πλαίσιο έχουμε συνεργασία, υπάρχει συνάντηση του Έλληνα Πρωθυπουργού και του Σέρβου Πρωθυπουργού. Αντίστοιχες συνδέσεις υπάρχουν επίσης και με τη Βουλγαρία, και επαφές, για να μπορέσουμε επιτέλους να έχουμε έναν σύγχρονο σιδηρόδρομο που θα ενώνει τη Θεσσαλονίκη με το Βελιγράδι και το ίδιο πρέπει να κάνουμε στη σύνδεση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με την Αλβανία.
Αυτό θα περάσει από τη Δυτική Μακεδονία και αυτό πρέπει να το εκμεταλλευτούμε για να φτιάξουμε και να προσελκύσουμε μέσα στο εμπορευματικό κέντρο και άλλου είδους επενδύσεις, μεταποιήσεις, μέσα στην περιοχή μας», υπογράμμισε ο υπουργός Μεταφορών.
Παράλληλα, αναφέρθηκε στην αναβάθμιση του τοπικού αεροδρομίου της Καστοριάς, σε συνδυασμό με τη λειτουργία φορέα, που θα αναλάβει την έκθεση και την προβολή της παραγωγής των γουνοποιών της περιοχής.
Η Δυτική Μακεδονία διαθέτει σπουδαίο υδάτινο πλούτο, αφού διαθέτει το 60% των επιφανειακών υδάτων της Ελλάδας και, στο πλαίσιο αυτό, ο κ. Σπίρτζης αναφέρθηκε στην ανάγκη να αναπτυχθεί ένα δίκτυο υδατοδρομίων που θα κάνει πιο ευέλικτη την πρόσβαση, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη του τουρισμού.
Επίσης, έκανε ξεχωριστή αναφορά, ως δείγμα καλής πρακτικής, στο σχέδιο βιώσιμης ανάπτυξης του δήμου Κοζάνης, ύψους 18 εκατ. ευρώ, που θα γίνει σε συνεργασία με τον ΟΣΕ στην περιοχή του σιδηροδρομικού σταθμού της πόλης, υποστηρίζοντας ότι η περιοχή διαθέτει μεν πολλά φράγματα, αλλά δεν έχει τα αντίστοιχα αρδευτικά έργα που θα αρδεύουν τις αγροτικές εκτάσεις.
Τέλος, ο κ. Σπίρτζης καταλόγισε ευθύνες στις προηγούμενες κυβερνήσεις, σε ό,τι αφορά τη χάραξη του Ε65, επισημαίνοντας πως έχει σχεδόν ολοκληρωθεί το μεσαίο κομμάτι του οδικού άξονα και βρίσκεται σε καλό σημείο η εξέλιξη του έργου που αφορά το νότιο τμήμα του.