Η Alstom υπέβαλε νέες προτάσεις για ορισμένες εκποιήσεις υπηρεσιών και εργοστασίων στο πλαίσιο της εξεταζόμενης κανονιστικής έγκρισης από την Ευρωπαϊκή Ένωση για την απόκτηση της Bombardier Transportation.
Eπιμέλεια: Μαρίνα Δημητρίου
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενημερώθηκε επίσημα για την προτεινόμενη συναλλαγή στις 11 Ιουνίου. Μετά από αρχικές συζητήσεις με την Επιτροπή, στις 9 Ιουλίου, η Alstom ανακοίνωσε την πρόθεσή της να προτείνει:
-μεταφορά της συνεισφοράς της Bombardier Transportation στο τρένο υψηλής ταχύτητας V300 Zefiro, το οποίο παράγεται σε συνεργασία με την Hitachi Rail.
-εκποίηση της πλατφόρμας πολλαπλών μονάδων Coradia Polyvalent της Alstom και του τόπου παραγωγής του Reichshoffen στη Γαλλία.
-εκποίηση της πλατφόρμας πολλαπλών μονάδων Talent 3 της Bombardier μαζί με τις ειδικές εγκαταστάσεις παραγωγής στον ιστότοπο Hennigsdorf της Bombardier Transportation κοντά στο Βερολίνο.
-πρόσβαση σε ορισμένες διεπαφές και προϊόντα για ορισμένες από τις μονάδες σηματοδότησης της Bombardier Transportation και τα συστήματα διαχείρισης ελέγχου τρένων.
Η Alstom έχει επιβεβαιώσει την προτεινόμενη συμφωνία, στην οποία θα αποκτήσει το 100% των μετοχών της Bombardier έναντι 5,8-6,2 δισ. ευρώ.
Σύμφωνα με την συμφωνία, το καναδικό fund CDPQ, το οποίο κατέχει σήμερα το 32,5% στην Bombardier Transportation θα γίνει ο μεγαλύτερος μέτοχος της Alstom, με περίπου 18% του μετοχικού κεφαλαίου.
Το CDPQ θα επανεπενδύσει περίπου 2 δισ. στην Alstom, συν 700 εκατ. επιπλέον. Η γαλλική Bouygues θα παραμείνει μέτοχος στην Alstom με περίπου 10%.
Η ΓΔ Ανταγωνισμού της ΕΕ, το αντιμονοπωλιακό σκέλος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, μπορεί είτε να εγκρίνει τη συμφωνία με ή χωρίς όρους ή, εάν έχει σοβαρές ανησυχίες, να ξεκινήσει μια τετραμηνιαία έρευνα.
Εάν εγκριθεί η συμφωνία, η Alstom θα γίνει ο δεύτερος μεγαλύτερος κατασκευαστής σιδηροδρομικού εξοπλισμού στον κόσμο σε έσοδα, πίσω από την εταιρεία CRRC της Κίνας.