Το πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιο στη νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων Τιθορέα – Λιανοκλάδι, αλλά και τον ανακαινισμένο Σιδηροδρομικό Σταθμό της Τιθορέας και τον νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό του Λιανοκλαδίου εγκαινιάζει, σήμερα, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης.
Του Φώτη Φωτεινού
Το τμήμα Τιθορέα – Λιανοκλάδι αναμένεται να δοθεί σε εμπορική χρήση έως το Φεβρουάριο, αλλά για ντιλεζοκίνητα τρένα. Η ηλεκτροκίνηση θα παραδοθεί τους επόμενους δύο μήνες, δηλαδή έως τα μέσα Μαρτίου, ενώ το σύνολο του τμήματος έως το Δομοκό το καλοκαίρι.
Σε 3,5 ώρες το Αθήνα – Θεσσαλονίκη το καλοκαίρι
Το τμήμα Τιθορέα – Λιανοκλάδι εντάσσεται το τμήμα Τιθορέα – Λιανοκλάδι – Δομοκός, στο οποίο υλοποιείται η ολοκλήρωση της κατασκευής «Νέας Διπλής Σιδ/κής Γραμμής Υψηλών Ταχυτήτων» (ΣΓΥΤ), μήκους 106 χιλιομέτρων, εξοπλισμένης με σηματοδότηση, τηλεδιοίκηση, ΕΤCS-level1, τηλεπικοινωνίες και ηλεκτροκίνηση και η οποία θα αντικαταστήσει την υφιστάμενη μονή γραμμή, φτωχών γεωμετρικών χαρακτηριστικών, μήκους 122 χιλιομέτρων.
Η νέα χάραξη έχει σχεδιασθεί για ταχύτητες 160-200 χλμ/ώρα, ξεκινά από το σιδηροδρομικό Σταθμό Τιθορέας, κατευθύνεται ανατολικά, διασχίζοντας το όρος Καλλίδρομο, με δίδυμη σήραγγα, μονής γραμμής, μήκους 9.038 μέτρων η κάθε μία, και ακολουθώντας στη συνέχεια την πεδινή διαδρομή, μέσω της πεδιάδας του Σπερχειού ποταμού, καταλήγει στο Σιδηροδρομικό Σταθμό Λιανοκλαδίου.
Στη συνέχεια, διασχίζει το όρος Όθρυς, με δίδυμη σήραγγα, μονής γραμμής, μήκους 7.000 μέτρων περίπου η κάθε μία και ακολουθώντας την πεδινή διαδρομή, μέσω της αποξηραμένης λίμνης Ξυνιάδας, ανέρχεται τον ορεινό όγκο του Δομοκού, μέχρι τον ομώνυμο Σιδηροδρομικό Σταθμό.
Με την ολοκλήρωση του τμήματος Τιθορέα – Λιανοκλάδι – Δομοκός, το καλοκαίρι του 2018, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ εκτιμάται ότι θα μπορεί να δρομολογεί ηλεκτροκίνητα τρένα από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη, τα οποία θα διεξάγουν τη σχετική διαδρομή σε 3,5 ώρες, κάτι το οποίο θα καταστήσει το τρένο ανταγωνιστικό μέσο μεταφοράς, σε σχέση με τα αεροπλάνα και τα ΚΤΕΛ.