Η κατάσταση στον σιδηρόδρομο, όπως είναι φυσικό, έχει δημιουργήσει νέα δεδομένα σε όλες τις συσχετιζόμενες εταιρείες.
Του Φώτη Φωτεινού
Ασφαλώς, αυτό που προέχει είναι η ασφάλεια και η (σταδιακή) επανάκτηση της εμπιστοσύνης στον σιδηρόδρομο, μέσω της υλοποίησης συγκεκριμένων δράσεων.
Σε κάθε περίπτωση, η αναστολή των δρομολογίων στον σιδηρόδρομο έχει δημιουργήσει νέες συνθήκες στα λιμάνια της Ελλάδας, αλλά και σε εισαγωγικές και εξαγωγικές εταιρείες.
Για παράδειγμα, στο 12μηνο του 2021, από και προς τον λιμένα Ικονίου υπολογίζεται ότι διακινήθηκαν 95.000 εμπορευματοκιβώτια, ενώ από και προς τον λιμένα Θεσσαλονίκης 7.500 εμπορευματοκιβώτια.
Τόσο οι ΟΛΠ / Cosco, όσο και ο ΟΛΘ διαθέτουν παρουσία στις σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές, ο ΟΛΠ δια μέσου της Pearl, ενώ ο ΟΛΘ έχει εγκαινιάσει δυο χερσαία λιμάνια στο Νις της Σερβίας και στη Σόφια της Βουλγαρίας.
Σιδηροδρομικές μεταφορές, κυρίως στρατιωτικού υλικού, διεξάγονται στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης και ειδικότερα, τα τελευταία 2,5 χρόνια, τα εμπορευματικά δρομολόγια έχουν ξεπεράσει τα 54. Ήδη, υπάρχουν οι πρώτες πληροφορίες για συμφόρηση σε ορισμένα σιδηροδρομικά terminal.