Σημαντικές καθυστερήσεις στα σιδηροδρομικά έργα διαπιστώνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, στην 6η έκθεση αξιολόγησης της ελληνικής οικονομίας, στο πλαίσιο της μεταμνημονιακής εποπτείας.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Όπως αναφέρεται στην έκθεση, τα βασικά επενδυτικά σχέδια σιδηροδρόμων εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν σημαντικές καθυστερήσεις.
Ο προγραμματισμός ήταν για αρχικά δέσμευση ποσού ύψους 1,2-1,4 δισ. ευρώ από το «Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη 2014-2020», αλλά στην πράξη οι δεσμεύσεις μέχρι στιγμής δεν ξεπέρασαν τα 200 εκατ. ευρώ.
Οι καθυστερήσεις αφορούν τρέχοντα και προγραμματισμένα σιδηροδρομικά έργα, καθώς και τη νέα γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας.
Οι ελληνικές αρχές έχουν συγκροτήσει μια επιτροπή με τη συμμετοχή της Κομισιόν για τον εξορθολογισμό του τρόπου παράδοσης των σιδηροδρομικών έργων και την υποβολή προτάσεων για νέα έργα που καλύπτουν τόσο την τρέχουσα περίοδο προγραμματισμού όσο και την περίοδο 2021-2027.
Από αυτά, 3-4 έργα θα χρηματοδοτηθούν στο πλαίσιο του τρέχοντος επιχειρησιακού προγράμματος, αξίας 300- 400 εκατ. ευρώ.
Στις αρχές του 2021 θα παραδοθεί το νέο αναβαθμισμένο σύστημα σηματοδότησης στο τμήμα Αθήνα-Θεσσαλονίκη, με τον χρόνο εκτέλεσης του ταξιδιού να μειώνεται στις 3-3½ ώρες.
Αντίστοιχα, η διαδικασία για τη γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας προχωρά. Αναμένεται η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, αλλά το έργο θα μεταφερθεί για την προγραμματική περίοδο 2021-2027.