Ολοκληρώθηκε η κατάθεση του πρώην προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του ΟΣΕ, Σπύρου Πατέρα στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής για το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών.
Μεταξύ άλλων, ο κ. Πατέρας υποστήριξε για το δυστύχημα ότι «σε 15 λεπτά, έγιναν 9 παραβιάσεις του Κανονισμού Κυκλοφορίας του σιδηροδρόμου».
«Ο σταθμάρχης της Λάρισας είχε τη βραδινή βάρδια για 5η συνεχόμενη ημέρα.
Στη συγκεκριμένη βάρδια, δεν είχε τοποθετηθεί άλλος σταθμάρχης.
Η εκάστοτε επιθεώρηση είναι υπεύθυνη για τις βάρδιες», απάντησε σε σχετικές ερωτήσεις.
Κληθείς να σχολιάσει προηγούμενη τοποθέτηση του εμπειρογνώμονα Ιωάννη Χαλκιά για «ελλιπέστατη εκπαίδευση» των σταθμαρχών και για «προδήλως παράνομη» μετάταξη του σταθμάρχη Λάρισας, είπε ότι «στην απόφαση που εκδόθηκε για την μετάταξη το σταθμάρχη, όλες οι διαδικασίες που προβλέπει ο νόμος 4440/2016, τον ορισμό της τριμελούς επιτροπής, τη σύμφωνη γνώμη του φορέα προέλευσης, τα πιστοποιητικά υγείας, είχαν τηρηθεί. Δεν υπήρχε καμία απόφαση διοίκησης, διοικητικού συμβουλίου, αρμόδιας διεύθυνσης για ηλικιακό όριο».
Επίσης, σε άλλο σημείο της τοποθέτησής του υποστήριξε ότι το GSMR λειτουργούσε, αλλά δεν χρησιμοποιήθηκε.
Κατά την έναρξη της κατάθεσής του, ο πρώην επικεφαλής του ΟΣΕ, εξέφρασε την οδύνη του για το τραγικό συμβάν, σημειώνοντας ότι τα όποια λόγια χάνουν την αξία τους, μπροστά στο μέγεθος της τραγωδίας.
Για το εάν θεωρούσε ασφαλή τον σιδηρόδρομο το διάστημα που υπηρετούσε τον ΟΣΕ (1/2021-3/2023) απάντησε καταφατικά, «και σε σχέση με θέματα που αφορούσαν την ασφάλεια ως προς την ανθρώπινη ακεραιότητα, και σε σχέση με θέματα λειτουργικά-ασφαλείας.
Ως προς τα θέματα βλαβών, η ενημέρωση που είχα ήταν ότι υπήρχαν θέματα συντήρησης τα οποία έπρεπε να αποκαθίστανται τακτικά στο πλαίσιο των πόρων που διέθετε οργανισμός», είπε ο κ. Πατέρας.
Σε σχέση με το εξώδικο που έλαβε από τους μηχανοδηγούς τον Οκτώβριο του 2022, υποστήριξε ότι πραγματοποιήθηκαν συναντήσεις με τους εκπροσώπους των μηχανοδηγών, συζητήθηκαν τα θέματα που έθεταν και ότι δόθηκαν κατευθύνσεις στις αρμόδιες διευθύνσεις, προκειμένου να ενεργήσουν προς την κατεύθυνση της επίλυσης των προβλημάτων.
Μετά το 2016 σχεδόν όλο το προσωπικό του ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ που λειτουργούσε τον σιδηρόδρομο έφυγε σύνταξη ή μετάταξη.Οσοι υπήρξαν μετά από μετατάξεις ή προσλήψεις δεν γνώριζε κανείς τίποτε γιατί δεν υπήρχε κάποιος να τους εκπαιδεύσει που να γνωρίζει.
Όλα γινόταν στην τύχη.
Όλοι οι παλιοί συνάδελφοι το γνώριζαν όπως και οι διοικήσεις.
Εγώ όσες φορές χρειάστηκε να ταξιδευσω ( μόνος) , πήγαινα στο τελευταίο βαγόνι κοντά στην πόρτα, έτοιμος να βγω σε περίπτωση ανωμαλίας.
Είμαι συνταξιουχος μηχανοδηγών με 34 χρόνια υπηρεσία για μένα τον πρωτο λόγο για την ασφάλεια της κυκλοφορίας την έχει ομηχανοδηγος αυτός θα διορθώσει και θα κάλυψη τοίχον λάθη αλλουνού έτσι λειτουργουσαμετοτε εμείς τήρηση των κανονισμών.
Στα Τέμπη δεν λειτουργησε τίποτα
θη άλλον