«Λευκός καπνός» μεταξύ υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τις άγονες σιδηροδρομικές γραμμές.
Του Φώτη Φωτεινού
Την επίτευξη συμφωνίας προανήγγειλε χθες ο πρώην υφυπουργός Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης, ο οποίος στην χθεσινή τελετή παράδοσης – παραλαβής, υπογράμμισε ότι «ολοκληρώσαμε μία σειρά από συνεργασίες με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για το ζήτημα των δρομολογίων και για την επόμενη 10ετία».
Η συμφωνία μεταξύ υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποτελεί συνέχεια του Μνημονίου Συνεργασίας που υπέγραψαν οι δυο πλευρές στις 29 Νοεμβρίου 2019 για την άμεση ανάθεση νέας σύμβασης παροχής δημόσιας υπηρεσίας για τη δεκαπενταετία που εκτείνεται από το 2021 έως το 2035.
Το συνολικό τίμημα της σύμβασης καθορίστηκε τότε στα 750 εκατ. ευρώ (ετήσια μέγιστη επιδότηση ίση με 50 εκατομμύρια ευρώ, σύμφωνα με την ισχύουσα ΥΔΥ μέχρι το 2020).
Η νέα συμφωνία περιέχει τροποποιήσεις, καθώς φαίνεται ότι η ανάθεση θα γίνει για 10 χρόνια και θα συνοδεύεται από συγκεκριμένες προϋποθέσεις, τόσο στην επίτευξη και τον αριθμό δρομολογίων, όσο και στην υλοποίηση υποχρεωτικών επενδύσεων.
Σημειώνεται ότι στις 31 Δεκεμβρίου 2020 έληξε η προηγούμενη σύμβαση ΥΔΥ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με το ελληνικό δημόσιο. Λαμβάνοντας υπόψη τις διαπραγματεύσεις για την υπογραφή νέας σύμβασης που βρίσκονταν ήδη σε εξέλιξη και για να εξασφαλιστεί επαρκής χρόνος για τη βελτιστοποίηση της σύμβασης, συμφωνήθηκε αμοιβαία να επεκταθεί η ισχύς της υφιστάμενης σύμβασης για ένα έτος, δηλαδή έως τις 31 Δεκεμβρίου 2021.