Εντείνεται η αγωνία για μία προωθούμενη σιδηροδρομική συμφωνία με βαρύνουσα σημασία στον κλάδο.
Επιμέλεια: Μαρίνα Δημητρίου
Στις 16 Ιουλίου, η ΕΕ θα αποφασίσει για την εξαγορά της καναδικής Bombardier Transportation (το τμήμα σιδηροδρόμων) από την γαλλική Alstom, όπως μετέδωσε η International Railway Journal. Εάν η ΕΕ δώσει το «πράσινο φως», τότε οι Γάλλοι θα γίνουν το Νο2 του κόσμου.
Η Alstom έχει επιβεβαιώσει την προτεινόμενη συμφωνία, στην οποία θα αποκτήσει το 100% των μετοχών της Bombardier έναντι 5,8-6,2 δισ. ευρώ.
Σύμφωνα με την συμφωνία, το καναδικό fund CDPQ, το οποίο κατέχει σήμερα το 32,5% στην Bombardier Transportation θα γίνει ο μεγαλύτερος μέτοχος της Alstom, με περίπου 18% του μετοχικού κεφαλαίου.
Το CDPQ θα επανεπενδύσει περίπου 2 δισ. στην Alstom, συν 700 εκατ. επιπλέον. Η γαλλική Bouygues θα παραμείνει μέτοχος στην Alstom με περίπου 10%.
Η ΓΔ Ανταγωνισμού της ΕΕ, το αντιμονοπωλιακό σκέλος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, μπορεί είτε να εγκρίνει τη συμφωνία με ή χωρίς όρους ή, εάν έχει σοβαρές ανησυχίες, να ξεκινήσει μια τετραμηνιαία έρευνα.
Εάν εγκριθεί η συμφωνία, η Alstom θα γίνει ο δεύτερος μεγαλύτερος κατασκευαστής σιδηροδρομικού εξοπλισμού στον κόσμο σε έσοδα, πίσω από την εταιρεία CRRC της Κίνας.
Σημειώνεται ότι η Bombardier έχει πολλές εγκαταστάσεις στη Γερμανία, κυρίως ένα μεγάλο εργοστάσιο παραγωγής στο Hennigsdorf του Βρανδεμβούργου, ενώ το μεγαλύτερο εργοστάσιο παραγωγής της Alstom βρίσκεται στο Salzgitter, στη Κάτω Σαξονία.
Αξίζει να σημειωθεί ότι πέρσι η ΕΕ απέτρεψε την προσπάθεια συγχώνευσης των σιδηροδρομικών δραστηριοτήτων των Alstom και Siemens, καθώς θεώρησε ότι θα δημιουργηθεί ένα ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό μονοπώλιο.
Τώρα, αρκετοί θεωρούν ότι το deal Alstom – Bombardier είναι διαφορετικό, καθώς το μερίδιο αγοράς της Bombardier είναι μικρότερο.