Στις 3 Δεκεμβρίου συγκαλούνται οι γενικές συνελεύσεις των ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ, οι οποίες θα αποφασίσουν για την έγκριση του τελικού σχεδίου συγχώνευσης των δυο εταιρειών. Κατόπιν αυτών, θα υπογραφεί η σύμβαση συγχώνευσης,
Ήδη, από το τέλος Σεπτεμβρίου, τα διοικητικά συμβούλια των δυο εταιρειών αποφάσισαν την έναρξη της διαδικασίας συγχώνευσης και στα τέλη Οκτωβρίου την έγκριση του «Σχεδίου Σύμβασης Συγχώνευσης».
Σύμφωνα με μήνυμα των δυο διοικήσεων προς τους εργαζόμενους της ΕΕΣΣΤΥ, «η υλοποιούμενη συγχώνευση έχει κριθεί σκόπιμη και συμφέρουσα τόσο για τις ίδιες τις εταιρείες και τους μετόχους, όσο και για τρίτους συναλλασσόμενους.
Και τούτο διότι θα επιτευχθεί αρτιότερη οργάνωση και ορθολογικότερη κατανομή αρμοδιοτήτων μεταξύ των στελεχών και του προσωπικού και θα οδηγήσει στη βελτιστοποίηση της αποδοτικότητας και των εταιρικών οικονομικών αποτελεσμάτων».
Το 2018, το οποίο αποτέλεσε την τελευταία 12μηνη χρήση επί κρατικής διαχείρισης, η ΕΕΣΣΤΥ σημείωσε έσοδα 35,84 εκατ. ευρώ, έναντι 32,72 εκατ. την χρήση του 2017, παρουσιάζοντας αύξηση 9,54%.
Σε επίπεδο τελικού οικονομικού αποτελέσματος, η εταιρεία σημείωσε ζημιές 838.941 ευρώ (με την απομείωση), έναντι ζημιών 2.645.456 ευρώ το 2017, παρουσιάζοντας βελτίωση κατά 68,28% περίπου.
Μένει να αποδειχτεί, εάν η συγχώνευση της ΕΕΣΣΤΥ από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ σηματοδοτήσει και την έναρξη του επενδυτικού προγράμματος της ΕΕΣΣΤΥ, καθώς είναι προφανείς οι ανάγκες εκσυγχρονισμού των μηχανοστασίων.
Επίσης, η ΕΕΣΣΤΥ καλείται να λειτουργεί με όρους διαφάνειας, τόσο προς την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όσο και προς τις ανταγωνίστριες εταιρείες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ως φορέας συντήρησης και επισκευής τροχαίου υλικού.