Μετά την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, την ΕΕΣΣΤΥ και τη ΓΑΙΑΟΣΕ, ο ΟΣΕ χάνει ακόμα μια θυγατρική εταιρεία.
Ο οδικός χάρτης για τον διαχωρισμό του ΟΣΕ και την ΕΡΓΟΣΕ περιλαμβάνει την απόσχιση της ΕΡΓΟΣΕ και τη μεταβίβασή της στο δημόσιο.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ο διαχωρισμός των εταιρειών θα υλοποιηθεί με νόμο.
Ο ΟΣΕ (Διαχειριστής Υποδομής) θα αναλάβει τη διαχείριση της σιδηροδρομικής υποδομής και όλων των εργασιών που απαιτούνται για το σιδηροδρομικό δίκτυο σε λειτουργία, δηλαδή τόσο την τακτική όσο και τη βαριά συντήρηση, καθώς και εργασίες ανάταξης.
Ο ΟΣΕ, μέσω του προγραμματισμού των εργασιών συντήρησης της σιδηροδρομικής γραμμής που βρίσκεται σε λειτουργία, θα έχει ως στόχο τη μείωση των σφαλμάτων, ώστε να σταθεροποιείται η αποτελεσματική κυκλοφορία της γραμμής και να περιορίζει την πιθανότητα υποβάθμισης της ποιότητάς της.
Αντίστοιχα, η ΕΡΓΟΣΕ (Διαχειριστής έργων) θα επικεντρωθεί στην ανάληψη νέων έργων σιδηροδρομικής υποδομής εκτός του εν λειτουργία δικτύου, π.χ. νέες χαράξεις, επεκτάσεις υφιστάμενου δικτύου και αναβαθμίσεις.
Βασική λειτουργία της ΕΡΓΟΣΕ είναι η διαχείριση όλων των δραστηριοτήτων που σχετίζονται με την υλοποίηση των νέων έργων, δηλαδή στις μελέτες, διαδικασίες απαλλοτρίωσης, δημοπράτηση, προμήθεια υλικών, κατασκευή, υγιεινή και ασφάλεια, έλεγχος ποιότητας και παράδοση ολοκληρωμένου έργου στον ΟΣΕ για εκμετάλλευση.
Το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης
Όπως αναφέρεται στον οδικό χάρτη, το δεύτερο τρίμηνο του έτους θα πρέπει να ξεκινήσει ο διαγωνισμός για το έργο ΣΔΙΤ του ΟΣΕ που αφορά την ανάταξη και συντήρηση του δικτύου και το οποίο αποτελεί έργο του Ταμείου Ανάκαμψης.
Αντίστοιχα, το δ’ τρίμηνο η μεταβίβαση των μετοχών της ΕΡΓΟΣΕ από τον ΟΣΕ στο ελληνικό δημόσιο και η δημοσίευση των Προεδρικών Διαταγμάτων των 2 εταιρειών και του υπουργείου.
Τέλος, το δ’ τρίμηνο του 2023 προβλέπεται η ολοκλήρωση της μεταρρύθμισης, με τις 2 εταιρείες να είναι σε θέσει να λειτουργήσουν, βάσει των νέων αρμοδιοτήτων.
Για αναλυτικές πληροφορίες: ΟΔΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ ΓΙΑ ΟΣΕ ΚΑΙ ΕΡΓΟΣΕ