Στη Σόφια έλαβε χώρα η τέταρτη συνάντηση της Ομάδας Εργασίας (Task Force) που έχει ορισθεί, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο Μνημόνιο Συνεργασίας που υπέγραψαν οι Υπουργοί Υποδομών – Μεταφορών Ελλάδας και Βουλγαρίας, τον Σεπτέμβριο 2017 στην Καβάλα, για το έργο της υλοποίησης του σιδηροδρομικού άξονα που θα συνδέει τα λιμάνια του βορείου Αιγαίου (Θεσσαλονίκη, Καβάλα, Αλεξανδρούπολη) με τα λιμάνια του Ευξείνου Πόντου και του Δούναβη στην Βουλγαρία (Bourgas, Varna, Ruse).
Στη συνάντηση παρουσιάσθηκαν τα προκαταρκτικά αποτελέσματα της μελέτης που έχουν αναλάβει Τεχνικοί και Νομικοί Σύμβουλοι για το έργο, από τα οποία αποδεικνύεται η μεγάλη δυναμική του σχεδίου που προωθούν οι δύο χώρες και η μεγάλη απήχηση που μπορεί να έχει στην αγορά εμπορευματικών μεταφορών και logistics, αφού ουσιαστικά δημιουργείται μια συμφέρουσα εναλλακτική διαδρομή Μεσογείου – Ευξείνου Πόντου πέραν αυτής των Δαρδανελίων.
Το σχέδιο έχει ήδη προσελκύσει, όχι μόνο το ευρωπαϊκό, αλλά και το ευρύτερο διεθνές ενδιαφέρον.
Οι δύο χώρες θα έχουν συνομιλίες σε ανώτατο επίπεδο την επόμενη εβδομάδα με εκπροσώπους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το θέμα αυτό στις Βρυξέλλες.
Η ΕΡΓΟΣΕ συμμετέχει εξ αρχής στην προώθηση του σχεδίου, προσφέροντας σε συνεργασία με το Υπουργείο και τους Συμβούλους τεχνογνωσία για τα θέματα των σιδηροδρομικών έργων.
Το εν λόγω project, το οποίο έχει ονομαστεί «Rail T-K-A-B-V-R Project», εντάσσεται στην ευρύτερη Σιδηροδρομική Εγνατία (Ηγουμενίτσα – Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη) και θα υλοποιηθεί από κοινή ελληνοβουλγαρική εταιρεία, ένα μοντέλο που προωθείται σε στενή συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, όπως συμβαίνει στη Rail Baltica.
Σε πλήρη διάσταση, δηλαδή από την Ηγουμενίτσα έως την Αλεξανδρούπολη, απαιτεί περί τα 6,5 δισ. ευρώ.
Σιδηροδρομικοί επισημαίνουν ότι πιθανότητες υλοποίησης συγκεντρώνει το Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη και όχι το Ηγουμενίτσα – Θεσσαλονίκη.