Η Eurostar, θυγατρική του γαλλικού κρατικού σιδηροδρομικού ομίλου SNCF, εξασφάλισε «πακέτο» οικονομικής βοήθειας από τους μετόχους της και τις τράπεζες προς αποφυγή επικείμενης χρεοκοπίας.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Η αναχρηματοδότηση, ύψους 250 εκατ. λιρών, αποτελείται κυρίως από πρόσθετα ίδια κεφάλαια και δάνεια από μια κοινοπραξία τραπεζών με εγγυητές τη SNCF και τον πλειοψηφικό μέτοχο της Eurostar, Patina Rail LLP, και ένα “σχήμα” αποτελούμενο από την Caisse de dépôt et placement du Québec (CDPQ), και funds τα οποία διαχειρίζονται η Federated Hermes και η βελγική κρατική σιδηροδρομική SNCB.
Σύμφωνα με τον Jacques Damas, διευθύνοντα σύμβουλο της Eurostar,: «Όλοι στην Eurostar ενθαρρύνονται από αυτήν την ισχυρή υποστήριξη από μετόχους και τράπεζες , η οποία θα μας επιτρέψει να συνεχίσουμε να παρέχουμε αυτήν τη σημαντική υπηρεσία στους επιβάτες.
Η συμφωνία αναχρηματοδότησης είναι ο βασικός παράγοντας που μας επιτρέπει να αυξήσουμε τις υπηρεσίες μας, καθώς η κατάσταση με την πανδημία αρχίζει να βελτιώνεται.
Η Eurostar θα συνεχίσει να συνεργάζεται στενά με τις κυβερνήσεις για την ασφαλή χαλάρωση των ταξιδιωτικών περιορισμών και τον εξορθολογισμό των συνοριακών διαδικασιών, ώστε να επιτρέπεται στους επιβάτες να ταξιδεύουν με ασφάλεια και απρόσκοπτα.
Οι συντονισμένες ενέργειες και αποφάσεις τους είναι ζωτικής σημασίας για την αποκατάσταση της ζήτησης και την οικονομική ανάκαμψη της επιχείρησής μας».
Σοβαρότατη μείωση της ζήτησης
Κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους, η Eurostar κατέγραψε σοβαρότατη μείωση της ζήτησης, εν συγκρίσει με άλλους σιδηροδρομικούς operators ή αεροπορική εταιρεία, γεγονός που οφείλεται στον Covid-19.
Με αυτό το οικονομικό «πακέτο», η Eurostar θα είναι σε θέση να συνεχίσει να λειτουργεί και να εκπληρώνει τις οικονομικές της υποχρεώσεις βραχυπρόθεσμα έως μεσοπρόθεσμα.
Τα μελλοντικά πλάνα
Στο μέλλον, θα δοθεί έμφαση στην αποκατάσταση της ζήτησης για ταξίδια στα βασικά δρομολόγια της Eurostar μεταξύ Λονδίνου – Παρισιού, Βρυξελλών – Άμστερνταμ, και στη διατήρηση αυστηρού ελέγχου του κόστους για τη διασφάλιση της αποπληρωμής των δανείων.
Επίσης, στόχος είναι να αυξηθεί ο αριθμός των τρένων στη διαδρομή Λονδίνο-Παρίσι σε δύο καθημερινά δρομολόγια μετ’ επιστροφής από τις 27 Μαΐου και τρία καθημερινά από τα τέλη Ιουνίου, με σκοπό τη σταδιακή αύξηση της συχνότητας κατά τη θερινή σεζόν.
Τέλος, μέσω της αναχρηματοδότησης η Eurostar θα έχει την ευκαιρία να ανακάμψει και να ολοκληρώσει τη συγχώνευσή της με την Thalys, ως μέρος του έργου Green Speed.