Που οφείλεται η κερδοφορία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ; Εάν δεν υπήρχε η ετήσια επιδότηση των 50 εκατ. για τις άγονες γραμμές και η δραματική συρρίκνωση του κόστους προσωπικού, η εταιρεία θα παρέμενε ζημιογόνος.
Δυστυχώς, τα τελευταία χρόνια, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ – παρότι διαθέτει το μονοπώλιο στην εγχώρια αγορά – όχι μόνο δεν έχει καταφέρει να αυξήσει τον κύκλο εργασιών της, αλλά αντίθετα συρρικνώνεται.
Το 2015, τα έσοδα από τους επιβάτες και τα εμπορεύματα ήταν μειωμένα, σε σχέση με το 2014. Ειδικότερα, τα έσοδα από τους επιβάτες (πλην Προαστιακού) ήταν στα 42 εκατ., έναντι 45,7 εκατ. το 2014, ενώ ελαφρά μειωμένα ήταν και του Προαστιακού.
Μεγάλη πτώση και στα εμπορεύματα, τα οποία απέφεραν έσοδα 14 εκατ., έναντι 18 εκατ. το 2014, εξαιτίας – κυρίως – του αποκλεισμού της Ειδομένης.
Τα οριακά κέρδη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ οφείλονται, κυρίως, στη δραματική συρρίκνωση του κόστους προσωπικού.
Το 2015, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είχε συνολικά έξοδα προσωπικού 26 εκατ., με 679 εργαζομένους. Αυτό σημαίνει ότι το κόστος προσωπικού αντιστοιχεί στο 20,7% των συνολικών εσόδων της εταιρείας, τα οποία έφτασαν πέρσι τα 125,3 εκατ. (μαζί με τα 50 εκατ. των άγονων γραμμών).
Αντίστοιχα, το 2010, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είχε συνολικά έξοδα προσωπικού 89 εκατ., με 1.532 εργαζομένους και συνολικά έσοδα 102 εκατ., χωρίς την επιδότηση των άγονων γραμμών.
Φ. Φωτ.