Ως αβάσιμες και συκοφαντικές χαρακτήρισε τις καταγγελίες του πρώην προέδρου της επιτροπής ETCS Χρ. Κατσιούλη ο εκπρόσωπος της κοινοπραξίας ΤΟΜΗ – Alstom, Σπύρος Καραβάκης, στο πλαίσιο κατάθεσής του στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.
Σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο μάρτυρας υποστήριξε ότι, μέχρι τώρα, υπάρχει ένας μονόλογος Κατσιούλη στα μίντια, σημειώνοντας ότι o κ. Κατσιούλης «καταθέτει διάφορα πράγματα, εντελώς αβάσιμα, στους εισαγγελείς [..] Δεν έχω πρόβλημα να σας πω ότι αυτές δεν είναι καταγγελίες, είναι ουσιαστικά συκοφαντίες» είπε ο κ. Καραβάκης.
Επέρριψε μάλιστα ευθύνες στον κ. Κατσιούλη για τη Σύμβαση 717, λέγοντας ότι η κ/ξ που εκπροσωπεί αντιμετώπισε προβλήματα από τον υπάλληλο της ΕΡΓΟΣΕ κ. Κατσιούλη διότι δεν ενημέρωνε την Επιτροπή καταγραφής για τα προβλήματα που είχε η προηγούμενη κατασκευή.
Σύμφωνα με τον κ. Καραβάκη, ο κ. Κατσιούλης ισχυριζόταν ότι υπήρχαν ανταλλακτικά, αλλά όταν η ΕΡΓΟΣΕ απευθύνθηκε στην Bombardier, έλαβε την απάντηση ότι αυτά δεν υποστηρίζονται πλέον.
Ο κ. Καραβάκης είπε επίσης ότι υπήρξε καθυστέρηση στην υπογραφή της Συμπληρωματικής Σύμβασης από το καλοκαίρι του 2018 παρότι υπήρχε θετικό πόρισμα από το Ελεγκτικό Συνέδριο και ότι, τελικά υπογράφηκε λίγες μέρες μετά την παραίτηση του προέδρου της ΕΡΓΟΣΕ, στις αρχές Ιανουαρίου του 2019.
Μάλιστα, ο κ. Καραβάκης κάλεσε τον κ. Κατσιούλη «να ζητήσει συγνώμη από τους συνάδελφους του, που τους έχει φέρει σε τρομερά δύσκολη θέση». Όπως είπε, «Εγώ δεν έχω να φοβηθώ, και λέω: Θα τολμούσε να τα κάνει αυτά εάν είχε προϊστάμενο τον Μάνο Παναγιώτου;».
Σε ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Β. Κόκκαλη, εάν θα ήθελε ο ίδιος να ακούγεται το όνομά του σε μια Εξεταστική Επιτροπή, και να μην έχει δικαίωμα να αντικρούσει, ο κ. Καραβάκης είπε ότι δεν έχει πρόβλημα να αντικρούσει τον κ. Κατσιούλη και σίγουρα, δεν θα ήθελε να τρέχει από εισαγγελία σε εισαγγελία για κατηγορίες, οι οποίες είναι εντελώς αβάσιμες..
Ο κ. Καραβάκης είπε επίσης ότι το έγκλημα στα Τέμπη δεν έχει καμία σχέση με τα συστήματα, που ήταν ή δεν ήταν, σε λειτουργία.
«Σας το εξήγησε πολλάκις και ο κ. Τερεζάκης για τα συνεχόμενα λάθη, που έγιναν. Υπάρχει ο Γενικός Κανονισμός Κυκλοφορίας του ΟΣΕ, που ρυθμίζει τα πάντα. Εγώ, που ερχόμουν (για κατάθεση) το πρωί, έβρεχε.. Βρήκα πορτοκαλί φανάρια που αναβοσβήναν. Τι σημαίνει… Ότι αν συγκρουστούν αυτοκίνητα, θα πάει μέσα η Περιφέρεια ή η Siemens που τα φτιάχνει;» είπε ο κ. Καραβάκης, με τον κ. Κόκκαλη να σχολιάζει ότι η δήλωσή του ότι το δυστύχημα στα Τέμπη δεν έχει σχέση με τα συστήματα ασφαλείας γίνεται επειδή, ο ίδιος είναι κατηγορούμενος για την υπόθεση αυτή.
Τέλος, σε ερώτηση της βουλευτού του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής Μ. Αποστολάκη εάν η ΤΟΜΗ είχε πρότερη εμπειρία στα συστήματα ασφαλείας, ο κ. Καραβάκης είπε ότι το έργο της «717» ήταν κάτω από την «ομπρέλα» του νόμου 3669/2008 (για την κατασκευή δημοσίων έργων).
Επανερχόμενη, η κα Αποστολάκη ρώτησε εάν καταλαβαίνει σωστά ότι η κοινοπραξία δεν είχε εμπειρία σε συστήματα αλλά μέσα από το κοινοπρακτικό σχήμα με την Alstom, που έστω και μειοψηφικά ήταν μέσα στο σχήμα, ξεκίνησε και θα υλοποιείτο το έργο, ο κ. Καραβάκης είπε ότι, «εάν το πάρετε με αυτή τη διάσταση, ναι».
Εφόσον γνώριζαν ότι τα συστήματα ασφαλείας είναι διαρκώς και για μεγάλο χρονικό διάστημα εκτός λειτουργίας θα έπρεπε να μεταβληθούν τα όρια ανώτατης ταχύτητας για τα επιβατικά τραίνα από τα 160 στα 80 km/h όπως συμβαίνει στη μονοδρόμηση μεταξύ Λάρισας – Λιανοκλαδίου. Αυτό προφανώς δεν έγινε για να μη θιγούν τα συμφέροντα του διαχειριστή των επιβατικών δρομολογίων με ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ προς ΡΑΣ / ΟΣΕ κ.λπ., εκτός αν οι διορισμένοι επικεφαλείς ΄όντως είχαν αποστείλει σχετικές εισηγήσεις τις οποίες απέρριψε η πολιτική ηγεσία…