H ΕΡΓΟΣΕ ανακοίνωσε ότι ολοκλήρωσε την πρώτη φάση των έξι διαγωνισμών των 4 δις ευρώ και πλέον ανοίγει ο δρόμος για την έναρξη της διαδικασίας του Ανταγωνιστικού Διαλόγου.
Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΡΓΟΣΕ, ενέκρινε χθες Τετάρτη 20 Απριλίου, τα πρακτικά των έξι έργων, όπου επικυρώνεται ο κατάλογος συμμετεχόντων στον Ανταγωνιστικό Διάλογο και η διαγωνιστική διαδικασία εισέρχεται στο επόμενο στάδιο, τον διάλογο με τους συμμετέχοντες οικονομικούς φορείς.
Ταυτόχρονα, στην ίδια συνεδρίαση του ΔΣ εγκρίθηκε και η δημοπράτηση του τεχνικού συμβούλου που θα υποβοηθά την ΕΡΓΟΣΕ κατά τη διενέργεια του Ανταγωνιστικού Διαλόγου.
Οι υπηρεσίες που θα παράσχει θα αφορούν σε θέματα αξιολόγησης μελετών, επιλογής τεχνικών μελετητικών λύσεων και σύνθεσης αυτών σε μια τελική βέλτιστη λύση, καθώς και στην υποστήριξη στην εκπόνηση των απαιτούμενων υποστηρικτικών μελετών κ.α.
Η δεύτερη φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας περιλαμβάνει δύο στάδια, τη διενέργεια διαλόγου και την υποβολή προσφορών.
Κατά το στάδιο διενέργειας διαλόγου μεταξύ της ΕΡΓΟΣΕ και των υποψηφίων αναδόχων, θα καθοριστεί η βέλτιστη τεχνική λύση και θα αξιοποιηθούν όλες οι διαθέσιμες μελέτες.
Η εκπόνηση των απαιτούμενων οριστικών μελετών θα ολοκληρωθεί από τον ανάδοχο εκάστου έργου, ο οποίος θα προκύψει από την διαγωνιστική διαδικασία.
Σημειώνεται ότι η συμμετοχή στον διάλογο αποτελεί αναγκαία προϋπόθεση για τη συμμετοχή των προεπιλεγέντων στο επόμενο στάδιο (υποβολή δεσμευτικών προσφορών).
Η ΕΡΓΟΣΕ, αφού επιλέξει τις λύσεις που ανταποκρίνονται κατά τον βέλτιστο τρόπο στις ανάγκες του κάθε έργου, θα εκκινήσει το επόμενο στάδιο της διαγωνιστικής διαδικασίας, για την υποβολή δεσμευτικών προσφορών.
Κριτήριο ανάθεσης των συμβάσεων αποτελεί η πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά με βάση τη βέλτιστη σχέση ποιότητας – τιμής, η οποία εκτιμάται βάσει κριτηρίων, που συνδέονται με το αντικείμενο της υπό ανάθεσης σύμβασης.
Τα έργα του Ανταγωνιστικού Διαλόγου
Τα έργα αυτά αφορούν τη σύνδεση με τον σιδηρόδρομο των λιμένων της Πάτρας, ύψους 477 εκατ., του Λαυρίου, ύψους 391 εκατ., της Ραφήνας, ύψους 309 εκατ. και του 6ου προβλήτα του λιμένα Θεσσαλονίκης, ύψους 53,5 εκατ., αλλά και την κατασκευή της νέας γραμμής Θεσσαλονίκη – Τοξότες, ύψους 1,68 δις. και την αναβάθμιση της σύνδεσης της Αλεξανδρούπολης με το Ορμένιο, ύψους 1,07 δις.
Αρχικό ενδιαφέρον για τα έργα εκδήλωσαν τα σχήματα ΓΕΚ Τέρνα – Ιντρακάτ, Άβαξ – Alstom και Άκτωρ-Μυτιληναίος.