Τηλεφωνική ομιλία είχε ο Έλληνας πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκη με τον Δ.Σ. της Alstom, Henri Poupart – Lafarge, όπως ανέφερε σήμερα, στο πλαίσιο της συνέντευξης Τύπου, ο υπουργός Επικρατείας, Γιώργος Γεραπετρίτης.
«Θέλω να πω ότι ήδη ο Πρωθυπουργός επικοινώνησε με τον διευθύνοντα σύμβουλο και Πρόεδρο της αναδόχου εταιρείας, της Alstom, όχι την εταιρεία, η οποία βρίσκεται εδώ εγκατεστημένη, την Alstom Γαλλίας, δηλαδή τη μητρική εταιρεία, με τον οποίο είχε μία συζήτηση για τα θέματα της υλοποίησης της σύμβασης.
Ο Πρωθυπουργός έδωσε σαφή εντολή για την επίσπευση όλων των διαδικασιών, έτσι ώστε να έλθει ο χρόνος αποπεράτωσης της ηλεκτρονικής αναβάθμισης όσο το δυνατόν πιο άμεσα.
Υπήρξε πλήρης κατανόηση εκ μέρους της γαλλικής αναδόχου εταιρείας, οπότε θα είμαστε σε θέση το αμέσως επόμενο διάστημα να σας αναφέρουμε τα σχετικά με τους χρόνους αποπεράτωσης οι οποίοι θα είναι πράγματι ταχείς.
Δεσμεύομαι προσωπικά το θα βρίσκομαι πάνω από την υλοποίηση αυτού του έργου, έτσι ώστε να μην υπάρξει καμία απολύτως καθυστέρηση στην υλοποίησή της», ανέφερε ο υπουργός Επικρατείας.
Πρόκειται για την σύμβαση 717, η οποία δημοπρατήθηκε το 2014 και κέρδισε η εταιρεία ΑLSTOM, με σκοπό να ανατάξει 52 υφιστάμενα συστήματα σηματοδότησης στα τμήματα της γραμμής ΣΚΑ – Τιθορέα και Δομοκός – Λάρισα – Πλατύ – Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας, ενώ το 2021 υπογράφτηκε συμπληρωματική σύμβαση.
Τα όσα ισχυρίστηκε ο υπουργός Επικρατείας για την επίμαχη σύμβαση
«Η σύμβαση για τη σηματοδότηση και την τηλεδιοίκηση αφορά 52 σταθμούς στη χώρα και 3 κέντρα τηλεδιοίκησης. Επαναλαμβάνω η κρίσιμη σύμβαση αφορά 52 σταθμούς και 3 κέντρα τηλεδιοίκησης.
Το 2017 που σταμάτησε το έργο είχαν παραδοθεί κι όταν λέω είχαν παραδοθεί είχε υπάρξει πρωτόκολλο για την παραλαβή της σηματοδότησης και της τηλεδιοίκησης σε 17 από τους 52 σταθμούς.
Σε αυτούς τους 17 σταθμούς αναγκάστηκαν στη συνέχεια και έγιναν πρόσθετα έργα, που ουσιαστικά ανέτρεψαν όλο το έργο στους μισούς από αυτούς τους σταθμούς, δηλαδή από αυτό το 30-32% που είχε ολοκληρωθεί το 2017 περίπου το 15%, για να σας το πω έτσι πιο απλά, ξανάγινε εξ αρχής, διότι δυστυχώς τα συστήματα δεν έβλεπαν το ένα το άλλο.
Άρα παρέμενε περίπου ένα 18% το οποίο ήταν από την περίοδο 2015-2017, το 2017 σταμάτησε τελείως το έργο, δεν υπήρχε καμία πρόοδος και το έργο ξαναξεκίνησε το Νοέμβριο του 2018 με τη διαπραγμάτευση με τα εμπόδια που σας είπα της συμπληρωματικής σύμβασης.
Άρα έκτοτε από το 2021 για την υπογραφή της συμπληρωματικής σύμβασης έχουμε πάει από ένα 18% στο 70%, είχαν παραδοθεί σας είπα 17 από 52 σταθμούς και δεν είχε παραδοθεί κανένα κέντρο τηλεδιοίκησης από τα 3 τα οποία έπρεπε να παραδοθούν. Αυτά είναι αντικειμενικά στοιχεία, δεν επιδέχονται αμφισβήτηση.
Σήμερα έχει παραδοθεί 1 κέντρο τηλεδιοίκησης, απομένουν 2 και έχουν παραδοθεί 36 συνολικά από τους 52 σταθμούς. Έως το τέλος του έτους εκτιμούμε ότι θα έχουμε πλήρως όλους τους σταθμούς και όλα τα κέντρα», υπογράμμισε.
Τεχνική βοήθεια και από τη Γερμανία
Εκτός από τον ERA και στελέχη της ΕΕ, με τα οποία θα διεξαχθεί συνάντηση σήμερα το απόγευμα, η Ελλάδα έκανε έκκληση και για τεχνική βοήθεια από τη Γερμανία.
«Ήδη ο Πρωθυπουργός είχε επικοινωνία και με τον Γερμανό Καγκελάριο. Όπως γνωρίζετε η Γερμανία, μολονότι έχει ένα πολύ ανεπτυγμένο δίκτυο, έχει καταστροφικά συμβάντα σε ότι αφορά σιδηροδρομικά δυστυχήματα.
Το πιο πολύνεκρο δυστύχημα με μεγάλη τεχνογνωσία παρά ταύτα και θα υπάρξει συνεργασία με αποστολή κλιμακίου από την Ομοσπονδιακή Δημοκρατία της Γερμανίας στη χώρα μας για την περαιτέρω διερεύνηση και για την κατάθεση προτάσεων για την αναβάθμιση της ασφαλείας του δικτύου», ανέφερε ο υπουργός Επικρατείας.