Η Siemens Energy και η Siemens Mobility ανακοίνωσαν ότι υπέγραψαν Μνημόνιο Συνεργασίας για να αναπτύξουν και να προσφέρουν από κοινού συστήματα υδρογόνου για τρένα.
Η συμφωνία υπογράφηκε από τον Albrecht Neumann, CEO του Rolling Stock της Siemens Mobility και τον Armin Schnettler, Executive Vice President (EVP) της New Energy Business της Siemens Energy.
Το έργο στοχεύει στην, από κοινού, ανάπτυξη ολιστικών λύσεων υδρογόνου για σιδηροδρομικές μεταφορές και την προσφορά αυτών των λύσεων στους πελάτες για την προώθηση της οικονομίας υδρογόνου στη Γερμανία και την Ευρώπη και την υποστήριξη της απαλλαγής του τομέα των συγκοινωνιών από τις εκπομπές άνθρακα.
Από την ανεξαρτητοποίηση και την εισαγωγή της στο χρηματιστήριο τη Δευτέρα, 28 Σεπτεμβρίου 2020, η Siemens Energy δεν αποτελεί πλέον μέλος του Ομίλου Siemens. Αντίστοιχα, η Siemens AG είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος της Siemens Energy AG.
Η Siemens Mobility GmbH, που ανήκει στη Siemens ΑG, και η Siemens Energy AG έχουν υπογράψει συμφωνητικό ερευνητικής συνεργασίας για να συνεχίσουν και να επεκτείνουν περαιτέρω τις κοινές τους προσπάθειες για την προώθηση συγκοινωνιών υδρογόνου.
«Η απαλλαγή των συστημάτων ενέργειας από τις εκπομπές άνθρακα είναι ο βασικός στόχος της Siemens Energy. Η αποκαλούμενη σύζευξη τομέων διαδραματίζει ρόλο-κλειδί εδώ – διασυνδέοντας προηγουμένως χωριστούς τομείς σχετικούς με την ενέργεια, όπως την ηλεκτρική ενέργεια με την παραγωγή θερμότητας ή τις συγκοινωνίες.
Αυτό μπορεί να επιτευχθεί – χωρίς καθόλου CO2 – με την ηλεκτρόλυση νερού χρησιμοποιώντας ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας», λέει ο Armin Schnettler, EVP New Energy Business της Siemens Energy.
«Η συνεργασία μας με τη Siemens Energy ανοίγει το δρόμο για βιώσιμες και φιλικές προς το περιβάλλον συγκοινωνίες. Με αυτόν τον τρόπο, μπορούμε μακροπρόθεσμα να υποστηρίξουμε τους πελάτες μας στην αντικατάσταση των τρένων με κινητήρα diesel που λειτουργούν σε μη ηλεκτροφόρες σιδηροδρομικές γραμμές με τρένα υδρογόνου χωρίς εκπομπές. Μαζί με τη Siemens Energy, μπορούμε ακόμη να προσφέρουμε υδρογόνο ως μοντέλο «υδρογόνου ως υπηρεσία» για τη διάρκεια ζωής του τρένου», λέει ο Albrecht Neumann της Siemens Mobility.
Το μέλλον στους σιδηροδρόμους
Μέσα στα επόμενα είκοσι χρόνια, χιλιάδες τρένα πολλαπλών μονάδων diesel-ηλεκτρικής ενέργειας θα αντικατασταθούν διαδοχικά από πιο φιλικές προς το περιβάλλον εναλλακτικές λύσεις στην Ευρώπη.
Αμαξοστοιχίες με κινητήρα diesel εξακολουθούν να λειτουργούν σήμερα σε μη ηλεκτροφόρες σιδηροδρομικές διαδρομές.
Στη Γερμανία, για παράδειγμα, αυτές οι διαδρομές αντιπροσωπεύουν περίπου το 50% του συνολικού σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας.
Οι φιλικές προς το περιβάλλον μπαταρίες και κινητήρες υδρογόνου πρέπει να χρησιμοποιούνται σε αντικατάσταση των πετρελαιοκινητήρων.