Έως τα τέλη Σεπτεμβρίου αναμένεται η τελική απόφαση για τη διέλευση του τρένου στην Πάτρα. Στο μεσοδιάστημα θα έχουν κοστολογηθεί όλες οι προτάσεις για τη χάραξη, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της ευρείας σύσκεψης που διεξήχθη, στο ΤΕΕ Πάτρας, με συμμετοχή υψηλόβαθμων στελεχών του υπουργείου Μεταφορών, των ΟΣΕ – ΕΡΓΟΣΕ και τοπικών παραγόντων.
Στο «τραπέζι» υπάρχουν αρκετές προτάσεις, όπως η πλήρης υπογειοποίηση του σιδηροδρομικού δικτύου σε ένα μεγάλο τμήμα (Ρίο – Πάτρα), κάτι το οποίο υποστηρίζει ο δήμος, η περιμετρική χάραξη και η επιφανειακή διέλευση, με μερική υπογειοποίηση που προτείνει – αντίστοιχα – το υπουργείο Μεταφορών.
Συνοπτικά, η πρόταση του υπουργείου Μεταφορών προβλέπει την υπογειοποίηση της γραμμής από τον Άγιο Διονύσιο μέχρι τον Άγιο Ανδρέα (η μία εναλλακτική, μέσω της υπάρχουσας όδευσης και η άλλη, με νέα χάραξη μέσα από το λιμάνι), με παράλληλη εισαγωγή τραμ στις συνοικίες, τη διατήρηση του προαστιακού και προβλεπόμενο κόστος μεταξύ 220 – 250 εκατ. ευρώ.
Πάντως, τα χρονοδιαγράμματα είναι ασφυκτικά, αφού είναι η τελευταία ευκαιρία για την άντληση κοινοτικών κονδυλίων.