Εξελίσσεται, βάσει του σχεδιασμού της ΕΡΓΟΣΕ, η υλοποίηση του σημαντικού σιδηροδρομικού έργου της ηλεκτροκίνησης στη νέα διπλή γραμμή υψηλών ταχυτήτων που ενώνει το Κιάτο με τη Ροδοδάφνη.
Η σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο – Ροδοδάφνη, που αποτελεί συνέχεια της διπλής γραμμής υψηλών ταχυτήτων Αθήνα – Κόρινθος – Κιάτο, εντάσσεται στο ευρύτερο έργο της κατασκευής της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνα (ΣΚΑ) – Πάτρα.
Πρόκειται για ένα κομβικής αξίας έργο, καθώς με την υλοποίησή του θα γίνει πραγματικότητα η δρομολόγηση ηλεκτροκίνητων συρμών από την Πελοπόννησο προς το κεντρικό σιδηροδρομικό δίκτυο της πρωτεύουσας.
Η νέα διπλή γραμμή, μήκους 70,6 χλμ., με εγκατεστημένο σύστημα σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης και ETCS έχει ολοκληρωθεί και εκτελούνται δρομολόγια από το καλοκαίρι του 2020.
Μάλιστα, ολοκληρώθηκε και σειρά έργων αντιπλημμυρικής προστασίας για το σιδηροδρομικό έργο και τις γειτνιάζουσες περιοχές.
Στην παρούσα χρονική φάση, με χρηματοδότηση από ΕΣΠΑ 2014-2020 (Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη» /ΕΠ-ΥΜΕΠΕΡΑΑ) και ΕΣΠΑ 2021-2027 (Πρόγραμμα ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ, εγκαθίσταται στη γραμμή σύστημα ηλεκτροκίνησης και ολοκληρώνονται έργα περιβαλλοντικής προστασίας των όμορων περιοχών, με κατασκευή αντιθορυβικών ηχοπετασμάτων σε επιλεγμένα σημεία κατά μήκος του έργου.
Αναλυτικότερα, το αντικείμενο του έργου αφορά στην:
-Κατασκευή συστήματος ηλεκτροκίνησης και συστήματος εναέριας γραμμής επαφής με τηλεδιοίκηση (SCADA) από το κέντρο ελέγχου κυκλοφορίας.
-Φύτευση των χώρων πλησίον των υποσταθμών σύμφωνα με τους περιβαλλοντικούς όρους.
-Εγκατάσταση αντιθορυβικών πετασμάτων και συστήματος σταθμών μέτρησης θορύβου που απαιτούνται βάσει των περιβαλλοντικών όρων του έργου και της ισχύουσας ελληνικής και ευρωπαϊκής νομοθεσίας.
-Εγκατάσταση παθητικού δικτύου μεταφοράς δεδομένων και σημάτων σιδηροδρομικών συστημάτων.
-Εγκατάσταση συστήματος πληροφόρησης επιβατών – Passenger Information System.
-Εγκατάσταση συστήματος ανακοινώσεων, κλήσεων ανάγκης και ενδοεπικοινωνίας – Public Address, Emergency Communication.
-Εγκατάσταση συστήματος κλειστού κυκλώματος τηλεόρασης στις σιδηροδρομικές σήραγγες του τμήματος γραμμής Κιάτο – Ροδοδάφνη.
-Εγκατάσταση σήμανσης στάσεων και σταθμών.
Ανάδοχος του έργου είναι η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – ΜΕΤΚΑ Α.Τ.Ε. και η ολοκλήρωση του εκτιμάται εντός του 2025.
Σε δήλωσή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, κ. Χρήστος Παληός αναφορικά για την πορεία του έργου, τόνισε ότι «η εγκατάσταση συστήματος ηλεκτροκίνησης στη νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο – Ροδοδάφνη, υλοποιείται με απόλυτη προσήλωση στους όρους ασφάλειας των μεταφορών.
Προχωράμε βάσει σχεδιασμού στην ολοκλήρωση κομβικών υποδομών, που αναβαθμίζουν το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας.
Πρόκειται για ένα σημαντικό έργο, καθώς αποτελεί τμήμα του συνδετήριου σιδηροδρομικού άξονα της Αθήνας με την Πάτρα.
Με την ολοκλήρωσή του επιτυγχάνεται η δυνατότητα δρομολόγησης ηλεκτροκίνητων συρμών από και προς το υπόλοιπο σιδηροδρομικό άξονα, προωθώντας φιλικότερους προς το περιβάλλον τρόπους μετακίνησης για επιβατική ή εμπορευματική μεταφορά».
Αυτό που έγινε στην Ελλάδα και ειδικά στο τμήμα Κιάτο Αίγιο δεν έχει γίνει πουθενά στον κόσμο. Όταν επεκτείνεις ένα δίκτυο, ξεκινάς από εκεί που σταματάει το υπάρχον και προχωράς. 1ο λάθος στην επιδομή (στρώσιμο γραμμής), αντί να ξεκινήσει από το Κιάτο και να προχωρά προς Αίγιο (παραδίδοντας ενδιάμεσα τα ολοκληρωμένα τμήματα), ξεκίνησε ανάποδα, από το Αίγιο προς το Κιάτο. Αυτό αμέσως καθιστά αδύνατη την σταδιακή παράδοση τμημάτων στην εκμετάλλευση, μέχρι να τελειώσει όλο το έργο και να κουμπώσει στο υφιστάμενο δίκτυο. 2ο λάθος στην ηλεκτροκίνηση. Γίνεται ακριβώς το ίδιο. Και όλα αυτά γιατί?? Για να κερδίσουν χρόνο προς όφελος των συμφερόντων τους και των συμφερόντων των φίλων υποστηρικτών τους. Ας ανοίξει τα μάτια του και το μυαλό του ο κόσμος να τα δει όλα αυτά και να μην ακούει μόνο φαμφάρες.