Στην έκδοση του τρίτου “πράσινο” ομολόγου της, ονομαστικής αξίας 1 δισ. ευρώ, διάρκειας 7 ετών, προχώρησε ο ιταλικός κολοσσός Ferrovie Dello Stato Italiane, μητρική των ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Όπως σημειώνεται, η εν λόγω συναλλαγή «αντιπροσωπεύει το μεγαλύτερο “πράσινο” ομόλογο που έχει εκδοθεί μέχρι στιγμής από την FS και το χαμηλότερο κουπόνι ποτέ για δημόσια έκδοση της FS», ενώ αποτελεί το 3ο κατά σειρά καθώς έχουν ήδη εκδοθεί δύο ακόμη το 2017 και το 2019.
Το κουπόνι ορίστηκε στο 0,375%, με τελικό spread στο μέσο swap στις +60 μονάδες βάσης. Το ομόλογο συγκέντρωσε κεφάλαια 1,75 δισ. ευρώ από περίπου 90 επενδυτές, τόσο από την αγορά της Ιταλίας όσο και του εξωτερικού (Γαλλία).
Περίπου το 75% των κεφαλαίων προήλθαν από επενδυτές ESG (Environmental, Social and Governance), οι οποίοι δεσμεύτηκαν για θέματα βιωσιμότητας. «Πράγματι, όλα τα χρηματοδοτούμενα έργα εξασφαλίζουν βελτιώσεις στην ενεργειακή απόδοση, τη μείωση των εκπομπών CO2 και τη στροφή προς τις σιδηροδρομικές μεταφορές», σύμφωνα με την FS.
Επίσης, τα κεφάλαια θα διατεθoύν για τη χρηματοδότηση επιλέξιμων “πράσινων” έργων. Συγκεκριμένα, σχεδόν το 80% των εσόδων θα διατεθούν την αγορά περιφερειακών τρένων Pop & Rock, ενώ το υπόλοιπο για τρένα υψηλής ταχύτητας ETR 1000 και για την ισπανική αγορά.
Τέλος, η Deutsche Bank, η Goldman Sachs International, η IMI-Intesa Sanpaolo, η ING, η Morgan Stanley, η NatWest Markets, η Santander και η UniCredit ενήργησαν ως Joint Lead Managers και Joint Bookrunners.