Τυχόν «παρεμπόδιση» των Γαλλικών Σιδηροδρόμων (SNCF) από τους Ιταλικούς Σιδηροδρόμους (FS) ερευνάται στην Ιταλία από την ιταλική Επιτροπή Ανταγωνισμού (AGCM).
Επιμέλεια: Φ. Φωτεινός
Η ιταλική αρχή ανταγωνισμού ανακοίνωσε την Παρασκευή ότι ερευνά την κρατική σιδηροδρομική εταιρεία Ferrovie dello Stato (είναι ο μητρικός όμιλος της Hellenic Train) για φερόμενη «παρεμπόδιση» του γαλλικού ανταγωνιστή, SNCF Voyages στην προσπάθειά του να εισέλθει στην ιταλική αγορά.
Τόσο η FS, όσο και η θυγατρική της, Rete Ferroviaria Italiana (RFI), η οποία διαχειρίζεται το ιταλικό σιδηροδρομικό δίκτυο (είναι, δηλαδή ο «ιταλικός ΟΣΕ») κρίνονται ελεγχόμενες για τυχόν «κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης», σύμφωνα με ανακοίνωση της ιταλικής αρχής ανταγωνισμού AGCM.
«Η πρόσβαση στην εθνική σιδηροδρομική υποδομή και, κατά συνέπεια, η είσοδος στην αγορά ταχείας επιβατικής μεταφοράς από τη νέα εταιρεία SNCF Voyages Italia S.r.l. φαίνεται να έχει επιβραδυνθεί και σε ορισμένες περιπτώσεις να έχει παρεμποδιστεί», πρόσθεσε η αρχή.
Η RFI φέρεται να εφάρμοσε μια «αποκλειστική στρατηγική» όσον αφορά την «κατανομή της χωρητικότητας της υποδομής» προς την SNCF Voyages Italia, σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση.
Η FS, όπως αναφέρεται σε διεθνή media, ανέφερε – από την πλευρά της – ότι «συνεργάστηκε πλήρως» με τις επιθεωρήσεις και θα αποδείξει «την ορθότητα» της συμπεριφοράς της σε ακρόαση που πρόκειται να διεξαχθεί εντός των επόμενων 60 ημερών.
Αυτήν την περίοδο, η SNCF Voyages «λειτουργεί μόνο στη διεθνή γραμμή Μιλάνο – Τορίνο – Παρίσι και δεν εξυπηρετεί άλλους εγχώριους προορισμούς», ανέφερε η αρχή.
Ωστόσο, η SNCF ανακοίνωσε, τον περασμένο Ιούνιο, ότι σχεδιάζει να ξεκινήσει αρκετές εγχώριες συνδέσεις υψηλής ταχύτητας στην Ιταλία από το 2026, με στόχο να αποκτήσει μερίδιο αγοράς 15% έως το 2030.
Ελπίζει να προσφέρει δρομολόγια μεταξύ Τορίνο, Μιλάνο, Ρώμης και Νάπολης, καθώς και μεταξύ Τορίνο και Βενετίας, χρησιμοποιώντας 15 νέα τρένα TGV M.
Οι πρώτες παραδόσεις των νέων τρένων είναι προγραμματισμένες για το δεύτερο εξάμηνο του 2025.
Σημειώνεται ότι ο όμιλος της FS είναι ο μητρικός όμιλος της Hellenic Train, η οποία – ουσιαστικά – μονοπωλεί το δίκτυο της Ελλάδας, παρά το γεγονός ότι η αγορά είναι απελευθερωμένη.
Παράλληλα, το ελληνικό υπουργείο Μεταφορών έχει συνάψει Μνημόνιο Συνεργασίας με τους Γαλλικούς Σιδηροδρόμους για θέματα σιδηροδρομικής τεχνογνωσίας.