Tα αναπτυξιακά σχέδια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τόσο στο επιβατικό κομμάτι, όσο και στο εμπορευματικό, περιέγραψε ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Φίλιππος Τσαλίδης, στο 2ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών, που συνδιοργάνωσαν οι ιστοσελίδες ypodomes.com και metaforespress.gr, στις 15-16 Μαΐου, στο αμφιθέατρο του Πολεμικού Μουσείου.
O κ. Τσαλίδης, ο οποίος αφού πρώτα επισήμανε ότι «ο ελληνικός σιδηρόδρομος μπαίνει πλέον σε μια νέα εποχή», εμφανίστηκε βέβαιος ότι ο σιδηρόδρομος και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, μόλις ολοκληρωθεί το σιδηροδρομικό δίκτυο στη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη, θα καταστεί ευθέως ανταγωνιστικός προς το αεροπλάνο.
Αντίστοιχα, για τις εμπορευματικές μεταφορές, υπογράμμισε ότι, στο πρώτο τρίμηνο του 2018, οι εμπορευματικές μεταφορές αυξήθηκαν κατά 16%, σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2017, ενώ εντυπωσιακή ήταν η άνοδος (στο ίδιο διάστημα) της μεταφοράς με container, η οποία τετραπλασιάστηκε από πέρυσι, καλύπτοντας 40 mln τονοχιλιόμετρα, από περίπου 10 mln το αντίστοιχο περυσινό τρίμηνο, άνοδος που οφείλεται κυρίως στα φορτία της Cosco.
Τα κύρια σημεία της ομιλίας του Φ. Τσαλίδη
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ πρόσφατα άλλαξε σελίδα και έγινε μέλος του FSI Group, μιας από τις μεγαλύτερες σιδηροδρομικές εταιρίες στην Ευρώπη.
O Όμιλος FSI ήρθε στην Ελλάδα για να μείνει και να συνεχίσει τις επενδύσεις του συμβάλλοντας στην αναπτυξιακή πορεία της χώρας, τόσο σε ό,τι αφορά στις σιδηροδρομικές μεταφορές -επιβατικές και εμπορευματικές- όσο και στην περαιτέρω ανάπτυξη και επέκταση των υπηρεσιών logistics.
Με την υλοποίηση της δέσμευσης της πολιτείας για την ολοκλήρωση των έργων υποδομής από την ΕΡΓΟΣΕ και τον ΟΣΕ, ο ελληνικός σιδηρόδρομος μπαίνει πλέον σε μια νέα εποχή. Στη νέα αυτή εποχή, ο σιδηρόδρομος μπορεί να συμβάλει σημαντικά στην αναπτυξιακή προσπάθεια της χώρας, τόσο σε εθνικό, όσο και σε περιφερειακό επίπεδο.
Στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ επιδιώκουμε σταθερά να δημιουργούμε και να ενισχύουμε συνεργασίες με στόχο την αύξηση του εμπορευματικού έργου. Στο πλαίσιο αυτό, με τη διασύνδεση του λιμανιού Θεσσαλονίκης – Εγνατίας Οδού και ΟΣΕ, θα δημιουργηθεί εμπορικός κόμβος που θα συνδέει την Ελλάδα με τα Βαλκάνια, τις χώρες της Κεντρικής Ευρώπης, αλλά και μέσω Σλο-βενίας και Λουμπλιάνας, με την Ιταλία. Αντίστοιχα, συνεχίζεται και ενισχύεται η συνεργασία μας με το Λιμάνι του Πειραιά και την COSCO.
Στο σημείο αυτό θα ήθελα να σημειώσω ότι ήδη στο πρώτο τρίμηνο του 2018, οι εμπορευματικές μεταφορές αυξήθηκαν κατά 16% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2017, ενώ εντυπωσιακή ήταν η άνοδος (στο ίδιο διάστημα) της μεταφοράς με container, η οποία τετραπλασιάστηκε από πέρυσι, καλύπτοντας 40 mln τονοχιλιόμετρα, από περίπου 10 mln το αντίστοιχο περυσινό τρίμηνο, άνοδος που οφείλεται κυρίως στα φορτία της Cosco.
Όλες οι ενδείξεις, λοιπόν, επιβεβαιώνουν την πρόβλεψή μας ότι τα επόμενα δύο (2) χρόνια θα καταγράψουμε μια σημαντική αύξηση των εμπορευματικών μας μεταφορών σε ετήσια βάση. Οι προσδοκίες αυτές επιβεβαιώνονται και με τα αποτελέσματα του 2017, κατά το οποίο το παραγόμενο έργο από εμπορευματικές μεταφορές παρουσιάζει αύξηση κατά 9,8%.
Επιπλέον, όπως γνωρίζετε, περιμένουμε την ολοκλήρωση και παράδοση στο τέλος Ιουνίου της νέας διπλής ηλεκτροκίνητης γραμμής στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη.
Με την παράδοση του έργου, το πρώτο νέο τύπου τρένο θα έλθει στην Ελλάδα για δοκιμαστική λειτουργία, εκτέλεση ελέγχων και την λήψη των απαιτούμενων πιστοποιήσεων και το επενδυτικό μας πρόγραμμα 500 εκ. ευρώ θα μπει σε τελική τροχιά, το οποίο θα αφορά τροχαίο υλικό, καθώς επίσης και προσλήψεις νέου προσωπικού, ανάπτυξη νέων υπηρεσιών, εφαρμογή νέων τεχνολογιών κλπ.
Στη διπλή γραμμή με ηλεκτροκίνηση θα διπλασιαστεί η χωρητικότητα στη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη, ενώ ο χρόνος του ταξιδιού θα μειωθεί στις 3,5 ώρες, από 6 ώρες σήμερα.
Εντός του 2019, στη γραμμή θα λειτουργήσουν και τα συστήματα τηλεδιοίκησης και σύγχρονης σηματοδότησης, οπότε η χωρητικότητα θα πενταπλασιαστεί.
Αυτό σημαίνει πρακτικά ότι στα 500 χιλιόμετρα της απόστασης Αθήνα – Θεσσαλονίκη, τα δρομολόγια θα εκτελούνται με νέα τραίνα, υψηλών ταχυτήτων που FSI και ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα φέρουν στην Ελλάδα.
Κατά συνέπεια, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα ανταγωνίζεται ευθέως σε χρόνο, αλλά και ποιότητα υπηρεσιών, το αεροπλάνο και το επιβατικό κοινό θα έχει κάθε λόγο να επιλέγει το τραίνο για τη μεταφορά του στη Θεσσαλονίκη. Αυτή θα είναι η νέα πραγματικότητα του σύγχρονου ελληνικού σιδηρόδρομου στη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη.
Η συμβολή της ΤΡΑΙΝΟΣΕ όμως στην ανάπτυξη σε τοπικό και εθνικό επίπεδο δεν σταματά εδώ.
Με την απόκτηση της ΕΕΣΣΤΥ, εφόσον επιτευχθεί, στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα συνεχίσουμε επεν-δύουμε σε επιπλέον προσλήψεις και εκπαίδευση των εργαζόμενων στα νέα τρένα. Δείγμα γραφής εξάλλου έχουμε ήδη δώσει, καθώς στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ όχι μόνο δεν έχουν γίνει απολύσεις, αλλά προσλαμβάνονται 60 μηχανοδηγοί και 20 άτομα επιστημονικό προσωπικό, ενώ ακόμη 40 μηχανοδηγοί θα προσληφθούν σε επόμενη φάση.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ως μέλος του Ομίλου FSI επιδιώκει με συνέπεια την αποτελεσματική συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων μερών, προκειμένου να υπάρξουν εμφανή οφέλη για την Ελλάδα όσον αφορά στη σιδηροδρομική ασφάλεια, περισσότερες θέσεις εργασίας, νέες τρένα, αποτελεσματικότερες και ποιοτικότερες σιδηροδρομικές υπηρεσίες στις επιβατικές και στις εμπορευματικές μεταφορές, συμβάλλοντας έτσι στην προσπάθεια η Ελλάδα να μπορέσει να καταστεί ουσιαστικά ανταγωνιστική σε διεθνές επίπεδο.
Στο πρωινό δρομολόγιο Πειραιάς – Αεροδρόμιο γίνεται πανικός από το συνωστισμό. Τη Δευτέρα 29/05/19 ένας άνδρας ξεψύχησε στο 1ο βαγόνι, στο σταθμό “Κηφισίας”, περίπου στις 08:45. Το ΕΚΑΒ τον παρέλαβε πεθαμένο. Θα λυθεί ποτέ αυτό το πρόβλημα του συνωστισμού; Ή θα θρηνήσουμε κι άλλους συνανθρώπους μας;
Καλημέρα, γνωρίζετε πότε θα μπορούμε να κάνουμε 4.5 και μετέπειτα πότε 3.5 ώρες;