Όλα ή τίποτα για το Θριάσιο εμπορευματικό κέντρο. Εκτός απροόπτου ανοίγει σήμερα η οικονομική προσφορά της κοινοπραξίας ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ – Goldair και αύριο, το διοικητικό συμβούλιο της ΓΑΙΑΟΣΕ, ανάλογα με τη σχετική εισήγηση, αποφασίζει την κατάληξη του διαγωνισμού (οριστικός ανάδοχος ή ακόμα ένα «ναυάγιο»).
Του Φώτη Φωτεινού
Υπενθυμίζεται ότι η κοινοπραξία της Goldair με την ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ, θυγατρική της Τράπεζας Πειραιώς, κατέθεσε τη μοναδική δεσμευτική προσφορά για την κατασκευή και εκμετάλλευση του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο.
Η έκταση που παραχωρείται, ιδιοκτησίας της ΓΑΙΑΟΣΕ, είναι 588 στρεμμάτων. Ο ανάδοχος θα συστήσει ανώνυμη εταιρεία ειδικού σκοπού, που θα αναλάβει τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση, για 60 έτη,του εμπορευματικού κέντρου συνδυασμένων μεταφορών που θα κατασκευαστεί, με ταυτόχρονη καταβολή οικονομικού ανταλλάγματος προς τη ΓΑΙΑΟΣΕ.
Στρατηγικός στόχος της ΓΑΙΑΟΣΕ αποτελεί η δημιουργία ενός «Εμπορευματικού Κέντρου Διεθνούς Εμβέλειας», που θα συμβάλει στην αύξηση των σιδηροδρομικώς μεταφερόμενων εμπορευματικών φορτίων και στην ανάδειξη της χώρας ως βασικής πύλης διακίνησης εμπορευμάτων στα διευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών.
Άξιο αναφοράς είναι ότι, εάν επικρατήσει τελικά το σχήμα ΕΤΒΑ – Goldair, η Goldair ενισχύει ακόμα περισσότερο τη θέση της στις συνδυασμένες μεταφορές, δεδομένου ότι, το 2017, αναμένεται να τροχοδρομήσει και η σιδηροδρομική εμπορευματική εταιρεία Rail Cargo Logistics Goldair.
Σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών, η νέα επένδυση στο Θριάσιο Πεδίο θα ξεπεράσει τα 250 εκατομμύρια ευρώ και θα δημιουργήσει, σε βάθος δεκαετίας, περίπου 3.000 νέες θέσεις εργασίας.