Σε φάση αναδιοργάνωσης και επίτευξης «συμμαχιών» βρίσκεται ο εγχώριος κλάδος των εμπορευματικών μεταφορών, με επίκεντρο τα λιμάνια και τα εμπορευματικά κέντρα.
Του Φώτη Φωτεινού
Κρίσιμος «κρίκος» είναι και ο σιδηρόδρομος, ο οποίος συνδέεται ήδη με τα λιμάνια του Πειραιά, της Θεσσαλονίκης και της Αλεξανδρούπολης (περιθώρια βελτιώσεων υπάρχουν) και τα επόμενα χρόνια της Καβάλας, του Βόλου, της Ραφήνας και του Λαυρίου.
Σύμφωνα με πληροφορίες που επιβεβαιώνει και το metaforespress.gr, η ρουμανική GFR (Grup Feroviar Roman) βρίσκεται σε συζητήσεις με την ελληνο-αυστριακή Rail Cargo Logistics Goldair (η εταιρεία ανήκει στην ελληνική Goldair και την αυστριακή OBB) για την επίτευξη συνεργασίας.
Και οι δυο εταιρείες δραστηριοποιούνται στις σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές, με την RCLG να είναι η πρώτη εταιρεία που «απελευθέρωσε» τον κλάδο από το μονοπώλιο της Hellenic Train (πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ).
H RCLG έχει 4 μηχανές έλξης και διεξάγει δρομολόγια Θεσσαλονίκη – Ειδομένη – Γευγελή, μεταφέροντας καύσιμα, σκραπ, κοντέινερ και ζάχαρη, με ετήσιο κύκλο εργασιών 8 εκατ. ευρώ.
Όπως πληροφορούμαστε, εξετάζει και τη διεξαγωγή τακτικών δρομολογίων Θεσσαλονίκη – Θριάσιο, κάτι το οποίο ίσως υλοποιηθεί το 2023.
Σε κάθε περίπτωση, η κάθοδος της RCLG στο Θριάσιο θεωρείται «νομοτελειακή», καθώς η μητρική εταιρεία, η Goldair έχει αναλάβει, μαζί με την ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ, την εκμετάλλευση του Θριασίου Ι ή αλλιώς, του Θριασίου Εμπορευματικού Κέντρου.
Πάντως, σε ανάπτυξη του εμπορευματικού έργου της προσδοκά και η Hellenic Train, καθιστώντας ως “ναυαρχίδα” των δρομολογίων της το Θριάσιο ΙΙ, εφόσον ανακηρυχθεί ανάδοχος του σχετικού διαγωνισμού.