Όλο και πιο κοντά το τρένο στην Πάτρα. Υπογράφεται αύριο στη Σιδηροδρομική Σήραγγα της Παναγοπούλας της ΕΡΓΟΣΕ στην Πάτρα το έργο Ροδοδάφνη – Ρίο, με ανάδοχο την κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ – Μυτιληναίος.
Επιμέλεια: Φώτης Φωτεινός
Το έργο αναφέρεται στην κατασκευή σιδηροδρομικών σταθμών και στάσεων (κτήρια, αποβάθρες, στέγαστρα και περιβάλλων χώρος), επιδομής, ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης, ETCS, τηλεπικοινωνιών και Η/Μ εγκαταστάσεων σήραγγας Παναγοπούλας στο τμήμα Ροδοδάφνη – Ρίο.
Στο έργο, αρχικού προϋπολογισμού 175 εκατ. ευρώ, η κοινοπραξία προσέφερε έκπτωση 8,3%, η οποία ήταν μεγαλύτερη από τις εκπτώσεις που προσέφεραν τα σχήματα Intrakat – Σιδηροδρομικά Έργα, ΑΚΤΩΡ και ΑΒΑΞ.
Σημειώνεται ότι η εν λόγω κοινοπραξία, η ΤΕΡΝΑ – Μυτιληναίος έχει αναλάβει και την ηλεκτροκίνηση του τμήματος Κιάτο – Ροδοδάφνη, αρχικού προϋπολογισμού 84 εκατ.
Το τεχνικό αντικείμενο του έργου Ροδοδάφνη – Ρίο
Συνοπτικά το αντικείμενο του έργου αφορά:
-Κατασκευή 28,8 χλμ. διπλής σιδηροδρομικής επιδομής από την είσοδο της Σιδ. Στάσης Ροδοδάφνης Χ.Θ. 193+950 μέχρι μετά το πέρας του υπογείου έργου (Cover and Cut) Ρίου Χ.Θ. 222+750.
-Κατασκευή 4 Σιδηροδρομικών Στάσεων (Ροδοδάφνη, Σελιανίτικα, Καμάρες, Άγιος Βασίλειος με το C&C), 3 Σιδηροδρομικών Σταθμών (Ψαθόπυργος, Αραχωβίτικα και Ρίο), δύο Κτιρίων Εξυπηρέτησης Η/Μ εγκαταστάσεων Σήραγγας (ΚΕΣ) (εισόδου & εξόδου σήραγγας Παναγοπούλας) με τους περιβάλλοντες χώρους αυτών και την διαμόρφωση της διασυνδετήριας στοάς Νο 5 της σήραγγας Παναγοπούλας για την στέγαση του Υ/Σ-2.
-Κατασκευή των Η/Μ εγκαταστάσεων εντός της σήραγγας Παναγοπούλας, των κτιρίων εξυπηρέτησής της (ΚΕΣ), των τεχνικών χώρων του Υ/Σ-2 της διασυνδετήριας Νο.5 και του C&C Άγ. Βασιλείου.
-Κατασκευή σύγχρονου συστήματος αμφίδρομης σηματοδότησης με τηλεδιοίκηση και ETCS επιπέδου 1.
-Κατασκευή συστήματος ηλεκτροκίνησης 25kV/50Hz, με τηλεδιοίκηση (SCADA).
-Κατασκευή σύγχρονου συστήματος Τηλεπικοινωνιών.