Ενισχυτικές τάσεις παρουσιάζει η συνεργασία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με την Cosco για τη μεταφορά φορτίων από το λιμάνι του Νέου Ικονίου προς την Κεντρική Ευρώπη.
Παρήγορο στοιχείο αποτελεί το γεγονός ότι – πλέον – δρομολογούνται τρένα και από την αντίθετη κατεύθυνση.
Συνολικά, το 2016, διακινήθηκαν από τον λιμένα Νέου Ικονίου προς Κεντρική Ευρώπη 211 τρένα, με 7.579 containers (6.916 – 40 ποδών και 663 – 20 ποδών, δηλαδή συνολικά 14.495 containers 20 ποδών).
Μάλιστα, από τον Μάρτιο του 2016, ξεκίνησαν μεταφορές έμφορτων, με containers, βαγονιών από την αντίθετη κατεύθυνση – από Κεντρική Ευρώπη προς τον Λιμένα Νέου Ικονίου. Κατά το 2016 διακινήθηκαν προς τον λιμένα Νέου Ικονίου 49 τρένα.
Αντίστοιχα, για το 2017 και μέχρι τις 06.09.2017 διακινήθηκαν, από τον λιμένα Νέου Ικονίου προς Κεντρική Ευρώπη 214 τρένα, με 7.298 containers (6.426 – 40 ποδών και 872 – 20 ποδών, δηλαδή συνολικά 13.724 containers 20 ποδών).
Οι μεταφορές έμφορτων, με containers, βαγονιών από την αντίθετη κατεύθυνση – από Κεντρική Ευρώπη προς τον Λιμένα Νέου Ικονίου, κατά το 2017, έφθασαν τα 150 τρένα.
Σύμφωνα με σιδηροδρομικούς αναλυτές, το έργο αυτό έχει μακρόπνοη προοπτική, με δυνατότητα δρομολόγησης 500 συρμών το χρόνο, αλλά χρειάζεται βελτίωση υποδομών – μέσω σοβαρών επενδύσεων, όπως και επενδύσεις σε συστήματα διοίκησης και διαχείρισης τρένων.
Β. Βεγ.