Έναν ογκωδέστατο φάκελο, ο οποίος ξεπερνά τις 230 σελίδες, απέστειλε ο ΟΣΕ στη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού (DG Comp) της ΕΕ, στο πλαίσιο της έρευνας για τυχόν παράνομες κρατικές ενισχύσεις.
Του Φώτη Φωτεινού
Τόσο ο πρόεδρος του ΟΣΕ Γιώργος Αποστολόπουλος, όσο και ο διευθύνων σύμβουλος Κώστας Πετράκης, σε χθεσινή ενημερωτική συνάντηση με εκπροσώπους του Τύπου, εμφανίστηκαν αισιόδοξοι ότι η υπόθεση θα έχει αίσιο τέλος για τον οργανισμό.
«Για πρώτη φορά, η τεκμηρίωση στα ερωτήματα της ΕΕ ήταν τόσο ενδελεχής», ανέφεραν τα δυο ανώτατα στελέχη, υποστηρίζοντας ότι οι «υποτιθέμενες παράνομες ενισχύσεις», σε συντριπτικό ποσοστό, δεν είναι τίποτε άλλο, παρά τα δάνεια του ΟΣΕ για την κατασκευή και συντήρηση της σιδηροδρομικής υποδομής.
Η ΕΕ, η οποία αναμένεται να απαντήσει εντός Μαΐου, κίνησε έρευνα για τις ενισχύσεις του ΟΣΕ και ειδικότερα, για τη διαγραφή των χρεών του οργανισμού και την ανάληψή τους από το ελληνικό δημόσιο (περίπου 12 δις.), τις επιχορηγήσεις του ελληνικού δημοσίου της περιόδου μετά το 2011 (475 εκατ.) και τις μετατάξεις προσωπικού (σε ΕΕΣΣΤΥ και άλλους φορείς).
«Οι Βρυξέλλες μας εγκαλούν, γιατί δεν τους είχαμε ενημερώσει, τα προηγούμενα χρόνια, για τις κινήσεις μετασχηματισμού και απόσχισης θυγατρικών εταιρειών», επισήμαναν τα δυο στελέχη, τα οποία – ωστόσο – σημείωσαν ότι ανατέθηκε σε εξωτερικό σύμβουλο η διερεύνηση της πορείας των επιχορηγήσεων, των δανείων και των ταμειακών διαθεσίμων του οργανισμού τα τελευταία χρόνια, δηλαδή εάν οι ανωτέρω πιστώσεις κατέληξαν, στο σύνολό τους, στη κατασκευή και συντήρηση της υποδομής.
Οι επόμενες προτεραιότητες του ΟΣΕ
Οι επόμενες προτεραιότητες του ΟΣΕ συνοψίζονται στην υπογραφή διεταιρικών συμβάσεων με τους σιδηροδρομικούς παρόχους (π.χ. ΤΡΑΙΝΟΣΕ) για το δίκτυο πρόσβασης (ο ΟΣΕ θα προχωρήσει σε αυξήσεις τελών το 2018, οι οποίες θα είναι ακόμα μεγαλύτερες το 2019), στη λειτουργία της Σιδηροδρομικής Ακαδημίας (πιστοποίηση μηχανοδηγών, συνοδών) και στη χάραξη και αξιοποίηση νέων γραμμών, προκειμένου να ενισχυθούν τα έσοδα του οργανισμού.