Στις τρεις ώρες και 20 λεπτά θα μειωθεί η διάρκεια του ταξιδιού με τρένο από την Αθήνα προς τη Θεσσαλονίκη και αντίστροφα, με την έλευση νέου τροχαίου υλικού και υπό την προϋπόθεση να έχουν ολοκληρωθεί, ως τα τέλη Ιουνίου, τα έργα της διπλής ηλεκτροκινούμενης γραμμής, όπως ανέφεραν εκπρόσωποι της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της μητρικής εταιρείας Ferrovie Dello Stato Italiano στη Θεσσαλονίκη.
Η σχετική εκδήλωση διοργανώθηκε από το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης (ΕΒΕΘ) και το Ελληνο-Ιταλικό Επιμελητήριο της πόλης.
Την εκδήλωση άνοιξε ο πρόεδρος του Ελληνο-Ιταλικού Επιμελητηρίου της Θεσσαλονίκης, Χρήστος Σαραντόπουλος, τονίζοντας την σημασία της εξαγοράς της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τον ιταλικό σιδηροδρομικό όμιλο Ferrovie dello Stato italiane S.p.A (FSI).
Από την πλευρά του, ο α’ αντιπρόεδρος του ΕΒΕΘ, Μανώλης Βλαχογιάννης, υπογράμμισε την σπουδαιότητα του κλάδου των μεταφορών για την οικονομία της Βόρειας Ελλάδας, χαρακτηρίζοντας ζωτικής σημασίας κάθε νέα επένδυση στον τομέα αυτό.
O εμπορικός ακόλουθος της Ιταλικής Πρεσβείας, Enrico Barbato, επισήμανε την αξία της Θεσσαλονίκης ως μίας περιοχής υλοποίησης επενδύσεων στις μεταφορές και στο διαμετακομιστικό εμπόριο.
Η διευθύντρια του γραφείου του Πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη, Κατερίνα Νοτοπούλου, επισήμανε ότι είναι πολιτική επιλογή και στρατηγικός στόχος του Πρωθυπουργού και της κυβέρνησης η αναβάθμιση των σιδηροδρομικών μεταφορών, ενώ έκανε ιδιαίτερη μνεία στο έργο της Σιδηροδρομικής Εγνατίας.
Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης, στον δικό του χαιρετισμό είπε ότι, εφόσον οι επενδύσεις στον κλάδο των μεταφορών προχωρήσουν όπως έχουν σχεδιαστεί, τότε μέσα στα επόμενα δύο-τρία χρόνια το τοπίο στον συγκεκριμένο τομέα θα έχει αναβαθμιστεί σημαντικά.
Την παρουσία της FSI στην διεθνή σιδηροδρομική «σκακιέρα» ανέλυσε ο αντιπρόεδρος Διεθνών Σχέσεων της εταιρείας Dr. Giovanni Rocca, σημειώνοντας ότι ο ιταλικός όμιλος με πολυσχιδείς δραστηριότητες στο κομμάτι των σιδηροδρόμων, των logistics, της διαχείρισης αυτοκινητοδρόμων κτλ, έχει επενδύσει σε πολλές χώρες και είναι ο πιο κερδοφόρος στον κλάδο του πανευρωπαϊκά.
Μία από τις τελευταίες επενδύσεις της FSI, που διαθέτει συνολικά πάνω από 74.000 εργαζόμενους, είναι και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, στην οποία σκοπεύει να επενδύσει μισό δισεκατομμύριο ευρώ για την προμήθεια νέου τροχαίου υλικού και σύγχρονων επιβατηγών αμαξοστοιχιών.
Ο ίδιος δεν έκρυψε το ενδιαφέρον του ιταλικού ομίλου και για τη διεκδίκηση της διαχείρισης του οδικού άξονα της Εγνατίας Οδού, αλλά υπογράμμισε ότι προτεραιότητα, αυτή τη στιγμή, έχει η απόκτηση της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ).
Επίσης, απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου, δεν απέκλεισε περαιτέρω δραστηριοποίηση και σε άλλους τομείς μελλοντικά, όπως π.χ. στα logistics.
Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Φίλιππος Τσαλίδης τόνισε ότι, μόλις παραδοθεί η βασική γραμμή, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα φέρει και την πρώτη αμαξοστοιχία υψηλών ταχυτήτων, προκειμένου να ξεκινήσει η περίοδος της δοκιμαστικής λειτουργίας, έτσι ώστε σταδιακά να λειτουργήσει η νέα γραμμή, που θα αναβαθμίσει κατακόρυφα την επιβατική κίνηση με τον σιδηρόδρομο, τόσο ποιοτικά, όσο και ποσοτικά.
Ο ίδιος αναφέρθηκε και στην αναγκαιότητα απόκτησης τεχνικής βάσης από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία έχει εισέλθει στον διαγωνισμό για την απόκτηση της κρατικής εταιρείας συντήρησης τροχαίου υλικού ΕΕΣΣΤΥ και απομένει να φανεί, εάν θα καταθέσει σχετική βελτιωμένη οικονομική προσφορά μέχρι τις 26 Απριλίου.
Ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έκανε ιδιαίτερη μνεία στην προοπτική της συνεργασίας με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης στο πεδίο των εμπορευματικών μεταφορών, στο οποίο οι επιδόσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ εφέτος είναι σημαντικά αυξημένες σε σχέση με προηγούμενες χρονιές.
Τέλος, είπε ότι από τον Σεπτέμβριο του 2017, που αποκτήθηκε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ από την FSI, έχουν δρομολογηθεί προσλήψεις 60 νέων μηχανοδηγών και 20 ατόμων ως επιστημονικό προσωπικό, ενώ σε επόμενη χρονική φάση θα γίνουν προσλήψεις ακόμη 40 μηχανοδηγών.