Το Coradia iLint της Alstom, το πρώτο τρένο με κυψέλη καυσίμου υδρογόνου στον κόσμο, συμπλήρωσε τρεις μήνες επιτυχημένης δοκιμαστικής λειτουργίας στις περιφερειακές γραμμές της Εταιρείας Ομοσπονδιακών Σιδηροδρόμων της Αυστρίας (ÖBB).
Αυτό επέρχεται αμέσως μετά την εξασφάλιση επίσημης έγκρισής του από την ανώτατη σιδηροδρομική αρχή της χώρας, το Αυστριακό Ομοσπονδιακό Υπουργείο για την Κλιματική Προστασία, το Περιβάλλον, την Ενέργεια, την Κινητικότητα, την Καινοτομία και την Τεχνολογία (BMK).
Σημειωτέων, η Αυστρία καθίσταται η δεύτερη χώρα στην Ευρώπη, μετά τη Γερμανία, η οποία εγκρίνει πλήρως το Coradia iLint ως μια εναλλακτική λύση απαλλαγμένη από τις εκπομπές των τρένων με πολλαπλές ντηζελομηχανές.
Από την πλευρά της, η Alstom επιβεβαιώνει την ηγετική θέση της σε παγκόσμιο επίπεδο στον τομέα της σιδηροδρομικής κινητικότητας με υδρογόνο, καθώς προσφέρει ένα αξιόπιστο, δοκιμασμένο τρένο υδρογόνου, έτοιμο για μαζική παραγωγή.
«Με εξαιρετική υπερηφάνεια επιβεβαιώνουμε ότι το Coradia iLint απέδειξε πως είναι κατάλληλο για την εξυπηρέτηση όλων των δρομολογίων, καθώς, ακόμη και σε απότομα τμήματα των διαδρομών, οι επιδόσεις του είναι αξιόπιστες.
Αξίζει μάλιστα να σημειώσουμε ότι το τραίνο έλαβε πλέον επίσημη έγκριση στην Αυστρία. Συγχαίρω, επίσης, την ÖBB ως πρωτοπόρο στη δοκιμή της τεχνολογίας υδρογόνου στους σιδηροδρόμους της Αυστρίας», δήλωσε ο κ. Gian Luca Erbacci, ανώτερος αντιπρόεδρος της Αlstom για την Ευρώπη.
Στη διάρκεια των τριών μηνών δοκιμαστικής λειτουργίας, σε τέσσερα απαιτητικά δρομολόγια στον νότο της Κάτω Αυστρίας, στη Βιέννη και στην ανατολική Στυρία, η ÖBB και οι επιβάτες της είχαν την εμπειρία της λειτουργικότητας και εφαρμογής της νέας κινητήριας τεχνολογίας, η οποία βασίζεται σε κυψέλες καυσίμου, ακόμη και σε απότομα τμήματα της σιδηροδρομικής γραμμής και κάτω από τις πιο ποικιλόμορφες κλιματικές συνθήκες.
Η ÖBB δηλώνει ιδιαίτερα θετική απέναντι στο τρένο υδρογόνου και στη δοκιμαστική λειτουργία του, ενώ όπως σημειώνει σε ανακοίνωσή της η Alstom, «μετά την επιτυχημένη λειτουργία στην Αυστρία, τα στοιχεία που συλλέχθηκαν πρόκειται τώρα να αναλυθούν, με σκοπό την περαιτέρω τελειοποίηση της τεχνολογίας βάσει των συγκεκριμένων απαιτήσεων».