Στο λανσάρισμα τρένου υδρογόνου, στοχεύοντας στην εξοικονόμηση 330 τόνων εκπομπών άνθρακα το χρόνο, προχωρά η γερμανική Deutsche Bahn (DB).
Αρχικά, θα διεξαχθούν δοκιμαστικά δρομολόγια, περίπου 120.000 χλμ, μεταξύ των πόλεων Tübingen, Horb και Pforzheim στο γερμανικό κρατίδιο Baden-Württemberg.
Η γερμανική σιδηροδρομική εταιρεία θα μετατρέψει ένα από τα εργαστήρια συντήρησής της έτσι ώστε το τρένο υδρογόνου να μπορεί να επισκευαστεί, ενώ παράλληλα θα κατασκευάσει ένα νέο τύπο πρατηρίου καυσίμων. Το τρένο θα μπορεί να ανεφοδιαστεί ταυτόχρονα με μια αμαξοστοιχία ντίζελ, ενώ το υδρογόνο θα παράγεται στο Tübingen από την DB Energie με τη βοήθεια «πράσινης» ηλεκτρικής ενέργειας.
Υπεύθυνη για την κατασκευή του νέου τρένου θα είναι η Siemens Mobility, ενώ το ομοσπονδιακό υπουργείο Μεταφορών και Ψηφιακών Υποδομών (BMVI) θα παρέχει τη χρηματοδότηση.
Το τρένο υδρογόνου θα μπορεί αρχικά να διανύει απόσταση 600 χλμ. πριν χρειαστεί ανεφοδιαστεί, απόσταση περίπου ίση με το Λονδίνο – Εδιμβούργο, ενώ τελική του ταχύτητα θα είναι τα 160 χλμ. την ώρα.
Η κίνηση αποτελεί μέρος της δέσμευσης της DB να καταστούν οι λειτουργίες της ουδέτερες από άνθρακα έως το 2050, κάτι που απαιτεί από την εταιρεία να καταργήσει σταδιακά τη χρήση πετρελαιοκινητήρων τρένων.
«Το γεγονός ότι παράγουμε επί τόπου υδρογόνο από “πράσινη” ηλεκτρική ενέργεια και θα ανεφοδιάζουμε το τρένο όσο πιο γρήγορα απ’ ότι ένα τρένο ντίζελ δείχνει ότι η φιλική προς το κλίμα μεταφορά είναι δυνατή», δήλωσε η Sabina Jeschke, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της DB.
Σύμφωνα με την ίδια, «πρέπει να μειώσουμε την κατανάλωση ορυκτών καυσίμων. Αυτός είναι ο μόνος τρόπος για την DB να είναι κλιματικά ουδέτερη το 2050».
Η πρόωση υδρογόνου είναι μια «χωρίς εκπομπές και προηγμένη μορφή πρόωσης για αμαξοστοιχίες που επιτρέπει την απαλλαγή από τον άνθρακα των σιδηροδρομικών μεταφορών και συμβάλλει σημαντικά στην επίτευξη του κλιματικού μας στόχου», δήλωσε ο Michael Peter, Διευθύνων Σύμβουλος της Siemens Mobility.
Β. Βεγιάζη