Αλλαγή σελίδας για το τμήμα σιδηροδρόμων της Bombardier, καθώς η γαλλική Alstom ανακοίνωσε και επισήμως την ολοκλήρωση της εξαγοράς της Bombardier Transportation.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Υπενθυμίζεται ότι, η Alstom ανακοίνωσε την πρόθεσή της να αποκτήσει το 100% της Bombardier Transportation από την Bombardier Inc και το καναδικό επενδυτικό fund Caisse de Dépôt et Placement du Québec (CDPQ), στις 17 Φεβρουαρίου 2020, έναντι ποσού ύψους 5,5 – 5,9 δισ. ευρώ.
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, «Αξιοποιώντας τη σαφή στρατηγική “Alstom in Motion” και τις ισχυρές λειτουργικές αρχές και την οικονομική πορεία της, η Alstom, ενσωματώνοντας την Bombardier Transportation, θα ενισχύσει την ηγετική της θέση στην αναπτυσσόμενη αγορά βιώσιμης κινητικότητας, φτάνοντας σε ένα κρίσιμο μέγεθος σε όλες τις γεωγραφικές περιοχές και ενσωματώνοντας περαιτέρω λύσεις και assets για καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών της παγκοσμίως».
Ο διευρυμένος Όμιλος έχει συνολικά έσοδα από επενδύσεις περίπου 15,7 δισ. ευρώ και 71,1 δισ. ευρώ συνολικά σε αναμονή, ενώ απασχολεί 75.000 εργαζόμενους παγκοσμίως σε 70 χώρες.
«Σήμερα είναι μια μοναδική στιγμή για την Alstom και τον τομέα κινητικότητας παγκοσμίως, με τη δημιουργία ενός νέου παγκόσμιου ηγέτη με επίκεντρο την έξυπνη και βιώσιμη κινητικότητα.
Περισσότερο από ποτέ, ο κόσμος πρέπει να εμπλακεί σε μια βαθιά περιβαλλοντική και κοινωνική μετάβαση για να μπορέσει να αντιμετωπίσει τις μεγάλες προκλήσεις της αστικοποίησης, την ισότητα ευκαιριών για την οικονομική ανάπτυξη και την κλιματική αλλαγή.
Οι μεταφορές, απαραίτητες για την επαγγελματική και κοινωνική ζωή, αλλά με μεγάλη περιβαλλοντική επίπτωση βρίσκονται στο επίκεντρο αυτής της μετάβασης.
Η δική μας ευθύνη, μαζί με τα 75.000 άτομα της Alstom σήμερα, είναι να μετατρέψουμε το σύνολο των περιουσιακών μας στοιχείων, που δημιουργήσαμε από αυτήν τη συναλλαγή, σε έναν τέτοιο απαραίτητο μετασχηματισμό.
Δική μας ευθύνη είναι να φέρουμε την καινοτομία που απαιτείται για τέτοιες ακραίες προκλήσεις και ότι όλες οι κοινότητες σε όλο τον κόσμο, καθώς ταξιδεύουν για να συναντήσουν τους αγαπημένους τους ή να εργαστούν, μπορούν να έχουν πρόσβαση στην ίδια ποιότητα υπηρεσιών και αποτελεσματικότητας, φροντίζοντας παράλληλα τον πλανήτη μας», δήλωσε ο Henri Poupart-Lafarge, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Alstom.
Μετοχές και εταιρική διακυβέρνηση
Πλέον, το CDPQ (Caisse de dépôt et placement du Québec) καθίσταται ο κύριος μέτοχος της Alstom αποκτώντας το 17,5% του μετοχικού της κεφαλαίου.
Η Bouygues κατέχει περίπου το 6% του μετοχικού κεφαλαίου της Alstom.
Σύμφωνα με τα ψηφίσματα που ενέκρινε η Συνέλευση των μετόχων της Alstom στις 29 Οκτωβρίου 2020, η Kim Thomassin, εκπρόσωπος του CDPQ, και ο Serge Godin προσχώρησαν σήμερα στο Διοικητικό Συμβούλιο της Alstom. Ο Benoit Raillard διορίστηκε από το διοικητικό συμβούλιο της Alstom ως παρατηρητής (censeur) μετά από πρόταση του CDPQ.
Η επίσημη ανακοίνωση της Alstom
Η Alstom ανακοινώνει σήμερα την ολοκλήρωση της εξαγοράς της Bombardier Transportation. Αξιοποιώντας την στρατηγική της Alstom in Motion και τις ισχυρές λειτουργικές αρχές και οικονομική πορεία, η Alstom, με την ενσωμάτωση της Bombardier Transportation, θα ενδυναμώσει την ηγετική της θέση στην αναπτυσσόμενη αγορά βιώσιμης κινητικότητας με την ενίσχυση της παρουσίας και της θέσης της παγκόσμια και με την περαιτέρω ενσωμάτωση λύσεων και υπηρεσιών που θα εξυπηρετήσουν ακόμη πιο αποτελεσματικά τους πελάτες σε όλο τον κόσμο.
Με τη διευρυμένη σύνθεσή του ο Όμιλος αγγίζει τα €15,7 δις[1] αναγνωρισμένα έσοδα και υπόλοιπο εργασιών προς εκτέλεση συνδυαστικά ύψους €71,1 δις[2]. Απασχολεί 75.000 εργαζομένους σε 70 χώρες, διαθέτει απαράμιλλες δυνατότητες Ε&Α καινοτομίας και ένα ολοκληρωμένο portfolio προϊόντων και λύσεων.
«Σήμερα είναι μια μοναδική στιγμή για την Alstom και τον κλάδο μεταφορών και κινητικότητας παγκοσμίως, με τη δημιουργία μιας νέας εταιρείας που επικεντρώνεται στις έξυπνες και βιώσιμες μεταφορές.
Περισσότερο από ποτέ σήμερα, πρέπει να υπάρχει δέσμευση από όλους για ριζικές περιβαλλοντικές και κοινωνικές αλλαγές ώστε να μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε τις μεγάλες προκλήσεις της αστικοποίησης και να υπάρχουν ίσες ευκαιρίες στην οικονομική ανάπτυξη και την κλιματική αλλαγή.
Οι μεταφορές, που είναι απαραίτητες για την εργασία και για τη κοινωνική ζωή, αλλά με μεγάλο περιβαλλοντικό αντίκτυπο, βρίσκονται στον πυρήνα αυτής της μετάβασης.
Η ευθύνη μας, μαζί με τους 75,000 εργαζομένους της Alstom σήμερα, είναι να μεταμορφώσουμε τα μοναδικά πλεονεκτήματα που προκύπτουν από αυτή την ενοποίηση υπέρ της υλοποίησης αυτής της μετάβασης.
Η ευθύνη μας είναι να προσφέρουμε την καινοτομία που απαιτείται για να αντιμετωπιστούν αυτές οι σοβαρές προκλήσεις και να εξασφαλίσουμε ότι όλες οι κοινότητες σε όλο τον κόσμο, καθώς μετακινούνται για να συναντήσουν τα αγαπημένα τους πρόσωπα ή για εργασία, θα μπορέσουν να έχουν πρόσβαση στην ίδια ποιότητα υπηρεσιών και αποτελεσματικότητας, φροντίζοντας ταυτόχρονα τον πλανήτη μας.» δήλωσε ο Henri Poupart-Lafarge, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Alstom.
Ένας παγκόσμιος ηγέτης στην έξυπνη και βιώσιμη κινητικότητα
Ο νεοσύστατος Όμιλος θα διαθέτει ένα ασυναγώνιστο εμπορικό εύρος σε όλο τον κόσμο χάρη στα επίπεδα συμπληρωματικότητας μεταξύ των υπηρεσιών και προϊόντων των δυο εταιρειών.
Ενώ ο Όμιλος Alstom διέθετε ήδη μια καλά εδραιωμένη πελατειακή βάση σε Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία, Ινδία, Νοτιοανατολική Ασία, Βόρεια Αφρική και Βραζιλία, η Bombardier Transportation θα προσφέρει ισχυρή βάση σε στρατηγικές αγορές όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γερμανία, οι Σκανδιναβικές χώρες, η Κίνα και η Βόρεια Αμερική.
Ο Όμιλος θα έχει πλέον πολύ δυνατή παρουσία σε Ευρώπη και Βόρεια Αμερική, που αντιπροσωπεύουν περίπου το 75% της αγοράς OEM (κατασκευαστή πρωτότυπου εξοπλισμού – ΚΠΕ).
Επιπλέον, ο Όμιλος θα προσφέρει προϊόντα και λύσεις σε αρχές των μεταφορών και δικτύων σε ολόκληρη την αλυσίδα σιδηροδρομικών υπηρεσιών. Η ενσωμάτωση της Bombardier Transportation θα προσφέρει στην Alstom το πιο ολοκληρωμένο χαρτοφυλάκιο σιδηροδρομικών υπηρεσιών σε όλο τον κόσμο.
Παράλληλα, θα έχει πρόσβαση σε περισσότερες στρατηγικές βιομηχανικές δυνατότητες με ανταγωνιστικό βιομηχανικό αποτύπωμα τόσο σε πιο ώριμες αγορές, όπως αυτές της Δυτικής Ευρώπης, της Βόρειας Αμερικής και της Αυστραλίας, όσο και σε αναπτυσσόμενες αγορές όπως η Ανατολική Ευρώπη, το Μεξικό και η Ινδία.
Η Alstom είναι ήδη πρωτοπόρος στην κινητικότητα με κορυφαίες καινοτομίες όπως τα πρόσφατα τρένα υδρογόνου, η αυτόνομη λειτουργία τρένων και το ενεργειακά αποδοτικό τροχαίο υλικό και υποδομή.
Συνδυάζοντας την εμπειρία περίπου 17.500 μηχανικών και ταλέντων στην έρευνα και την καινοτομία και από τους δυο ομίλους, ενοποιώντας την πλούσια εμπειρία των 10.000 διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας και ενσωματώνοντας σημαντικές πρόσθετες τεχνολογίες από την Bombardier Transportation, όπως για παράδειγμα στην προγνωστική συντήρηση, σηματοδότηση και ψηφιακές λειτουργίες, ο Όμιλος θα είναι σε θέση να αναπτύξει λύσεις ταχύτερα και σε μεγαλύτερη κλίμακα ώστε να μπορέσει να κάνει την κινητικότητα του αύριο πραγματικότητα.
Η Alstom επιταχύνει την πορεία της προς αυτόν τον στόχο, να γίνει ο παγκόσμιος, πρωτοπόρος παίκτης για μια βιώσιμη και έξυπνη κινητικότητα.
Το τίμημα της εξαγοράς ορίστηκε στα €5,5 δις, στο κατώτατο όριο μεταξύ €5,5 και €5,9 δις, που αρχικά είχε συζητηθεί τον Σεπτέμβριο του 2020. Τα έσοδα από την εξαγορά ορίστηκαν στα €4,4 δις, ενσωματώνοντας τον αντίκτυπο της αρνητικής καθαρής ταμειακής θέσης της Bombardier Transportation στις 31 Δεκεμβρίου 2020 και τις λοιπές συμβατικές προσαρμογές αξίας €1,1 δις.
Η εξαγορά χρηματοδοτήθηκε από την έκδοση δικαιωμάτων ύψους περίπου €2 δις, που ολοκληρώθηκε στις 7 Δεκεμβρίου 2020 και εν μέρει στην έκδοση εγγυητικής ύψους €750 εκατομμυρίων που ολοκληρώθηκε στις 11 Ιανουαρίου 2021 καθώς και στην αύξηση μετοχικού κεφαλαίου προς όφελος των θυγατρικών της CDPQ και της Bombardier Inc., που σε απόλυτα νούμερα ανέρχεται, αντίστοιχα, σε €2,6 δις και €500 εκατομμυρίων που ολοκληρώθηκαν σήμερα, ως πέρας της συμφωνίας[3].
[1] Τα συνδυαστικά pro forma έσοδα για την δωδεκάμηνη περίοδο που ολοκληρώθηκε στις 31 Μαρτίου 2020
[2] Υπολογισμένο αθροίζοντας τις ανεκτέλεστες εργασίες της Alstom (€41.2 δις) και της Bombardier Transportation έ($33.7 δις με ισοτιμία 1.1284 EUR/USD) ως και τον Ιούνιο 2020. Το ύψος των ανεκτέλεστων έργων της Bombardier Transportation δεν έχει αναθεωρηθεί, για λόγους μεθοδολογικής συνοχής με το αντίστοιχο της Alstom
[3] Η θυγατρική της CDPQ, CDP Investissements Inc., εγγράφηκε για 64,680,147 νέες τακτικές μετοχές και η θυγατρική της Bombardier Inc, Bombardier UK Holding Limited, εγγράφηκε για 11,504,149 νέες τακτικές μετοχές αντίστοιχα με προσαρμοσμένες τιμές που φτάνουν περίπου τα €40.67 και €43.46, προσαρμογές που προκύπτουν από την ολοκλήρωση της έκδοσης δικαιωμάτων στις 7 Δεκεμβρίου 2020.