Ένα βήμα παραπέρα προχώρησε η Maersk στο κομμάτι των συνδυασμένων μεταφορών, καθώς είναι η πρώτη εταιρεία που δρομολόγησε block train από την Ιαπωνία στην Βρετανία μέσω του Υπερσιβηρικού σιδηρόδρομου (Trans – Siberian Railway Network).
Της Βάσως Βεγιάζη
Ειδικότερα, το 40άρι container της Maersk ξεκίνησε από τη Γιοκοχάμα (Ιαπωνία) φτάνοντας στο Felixstowe (Ην. Βασίλειο) στις 2 Μαρτίου και έχοντας διασχίσει τη Ρωσία τόσο μέσω ξηράς όσο και μέσω θάλασσας.
Η εν λόγω υπηρεσία αποτελεί μέρος του προϊόντος AE19 της Maersk, το οποίο συνδέει Ασία και Ευρώπη μέσω του διαδρόμου Trans-Siberian και των λιμένων Vostochniy και Αγίας Πετρούπολης από το 2019.
Συνέργεια Maersk και RZD
«Από την έναρξή του -πριν από 2 χρόνια- είναι η πρώτη φορά που μέσω της υπηρεσίας μας ΑΕ19 ένα πλήρους μεγέθους εμπορικό τρένο με κοντέινερς αποστέλλεται με προϊόντα αποκλειστικά από την Ιαπωνία.
Η διαμετακόμιση από την Ασία προς την Ευρώπη, μέσω της Ρωσίας, γίνεται ολοένα και πιο ελκυστική εναλλακτική λύση για τη μεταφορά εμπορευμάτων μέσω του καναλιού του Σουέζ, ακόμη και για τέτοια δρομολόγια όπως η Ιαπωνία προς το Ηνωμένο Βασίλειο.
Είμαστε πεπεισμένοι ότι η πρόοδος που σημειώσαμε από κοινού στην επέκταση AE19 πέρυσι, μαζί με τους Ρωσικούς Σιδηροδρόμους (RZD) και τη Modul, θα συνεχίσει την αναπτυξιακή πορεία της διασυνοριακής διαμετακόμισης το 2021», εξήγησε ο Zsolt Katona, επικεφαλής της Maersk Ανατολικής Ευρώπης.
«Αυτή η σιδηροδρομική υπηρεσία της Maersk για τη μεταφορά εμπορευμάτων από την Ιαπωνία είναι ένα λαμπρό παράδειγμα συνεργιών μεταξύ θαλάσσιων και σιδηροδρομικών μεταφορών.
Η Russian Railways είναι πλήρως δεσμευμένη να συνεχίσει να παρέχει στους διεθνείς πελάτες της τα υψηλότερα πρότυπα υπηρεσιών, ταχύτητας και ασφάλειας σε αυτήν τη διηπειρωτική διαδρομή», σχολίασε ο Alexey Shilo, αναπληρωτής διευθυντής των Ρωσικών Σιδηροδρόμων.
Να σημειωθεί ότι, η διαμετακόμιση εμπορευμάτων από την Ιαπωνία στην Ευρώπη ήταν μια από τις μεγαλύτερες που έγινε μέσω του Trans-Siberian τα τελευταία 30 χρόνια. Επίσης, η υπηρεσία AE19 της Maersk βοηθά να “ανοίξει” ξανά αυτή τη διαδρομή διέλευσης για εξαγωγείς στην Ασία και την Ευρώπη.