Τα μέλη της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής ενημέρωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής σχετικά με την υπογραφή της 3ης Συμπληρωματικής Σύμβασης για το έργο «Κατασκευή Υπολειπόμενων Έργων Υποδομής, Επιδομής, Σηματοδότησης – Τηλεδιοίκησης, Τηλεπικοινωνιών και Ηλεκτρομηχανολογικών Εγκαταστάσεων Σηράγγων για τη νέα Σιδηροδρομική Γραμμή Κιάτο – Ροδοδάφνη».
Ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι το συγκεκριμένο έργο ολοκληρώνεται μετά από 14 χρόνια.
«Ένα έργο, το οποίο ξεκίνησε το 2006 και με πολλά προβλήματα, έφτασε επιτέλους στην ολοκλήρωσή του. Το παραλάβαμε με αρκετά προβλήματα και γνωρίζαμε ότι τυχόν περαιτέρω καθυστέρηση στην ολοκλήρωσή του θα σήμαινε επιστροφή ευρωπαϊκών κονδυλίων από τη χώρα μας ύψους 240 εκατ. ευρώ», σημείωσε.
Τα χαρακτηριστικά της γραμμής
Ο κ. Καραμανλής εξήγησε ότι πρόκειται για μια διπλή σιδηροδρομική γραμμή, υψηλής ταχύτητας και ασφάλειας, συνολικού μήκους περίπου 71 χλμ.
Εξυπηρετεί τρεις νέους σιδηροδρομικούς σταθμούς: το σταθμό του Ξυλοκάστρου, της Ακράτας και του Αιγίου και παράλληλα έξι στάσεις: Διμηνιού, Λυκοποριάς, Λυγιάς, Πλατάνου, Διακοπτού και Ελίκης.
Έχει έξι σήραγγες συνολικού μήκους 11 χλμ. περίπου, 8 σήραγγες διαφυγής συνολικού μήκους άνω των 2 χλμ., 13 cut & cover, 18 σιδηροδρομικές γέφυρες και 60 ανισόπεδες διαβάσεις.
Διαθέτει τα πιο σύγχρονα συστήματα σηματοδότησης και τηλεπικοινωνιών, που εκτός των άλλων εξασφαλίζουν τη λειτουργία της γραμμής με απόλυτη ασφάλεια για όλους και παρέχει τη δυνατότητα οι συρμοί να φτάνουν σε ταχύτητα 200 χλμ. την ώρα.
Ανακοινώνεται το μεγαλύτερο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων της χώρας
Όσον αφορά την αντιπλημμυρική προστασία του έργου ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε πως κατά την κατασκευή των υδραυλικών έργων της Σιδηροδρομικής Γραμμής Υψηλών Ταχυτήτων, διαπιστώθηκαν ανακολουθίες και ασυμβατότητες με τα αντίστοιχα υδραυλικά έργα του Αυτοκινητόδρομου.
«Αυτό είχε ως συνέπεια, να προκαλούνται πολλά προβλήματα και να υπάρχουν πολλές ζημιές από την ανεξέλεγκτη διόδευση ομβρίων υδάτων, ιδίως κατά τους χειμερινούς μήνες. Έτσι και παρά το γεγονός ότι έχουν ολοκληρωθεί όλα τα προβλεπόμενα στην αρχική σύμβαση αντιπλημμυρικά έργα, αυτά κρίθηκαν ανεπαρκή, και χρήζουν αναπροσαρμογής» υπογράμμισε.
Επίσης, σχετικά με τις συμπληρωματικές εργασίες, που απαιτούνται για την καταγραφή φθορών και λείανσης σιδηροτροχιών, ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι κατά τις δοκιμαστικές διελεύσεις συρμών που πραγματοποιήθηκαν, παρατηρήθηκαν επιφανειακές φθορές στις σιδηροτροχιές.
«Αυτές ήταν αποτέλεσμα βασικά της μακρόχρονης αποθήκευσής τους, όσο και των κλιματικών αλλαγών και ιδίως της έντονης υγρασίας. Σκεφτείτε ότι τα υλικά αυτά είχαν αποθηκευτεί από το 2017.
Για να προβούμε, όμως, στην επιδιόρθωση αυτών των φθορών, κρίνεται απαραίτητη αφενός η λεπτομερής καταγραφή των αλλαγών που πρέπει να γίνουν κι αφετέρου, η λείανση των προβληματικών επιφανειών με ειδικό σιδηροδρομικό εξοπλισμό» σημείωσε.
Ο εκτιμώμενος χρόνος όλων αυτών των εργασιών είναι 12 μήνες από την υπογραφή της συμπληρωματικής σύμβασης.
«Η ανάπτυξη ενός σύγχρονου σιδηροδρομικού δικτύου -επίγειου και υπόγειου- αποτελεί τον κεντρικό μας στόχο και είμαστε αποφασισμένοι να κάνουμε τα πάντα για να τον πετύχουμε.
Για να περάσει η χώρα μας στα φιλοπεριβαλλοντικά σιδηροδρομικά έργα στη χώρα μας, της επόμενης 15ετίας, που θα τυγχάνουν και μεγάλης χρηματοδότησης από την ΕΕ» τόνισε ο κ. Καραμανλής προαναγγέλλοντας ότι το επόμενο διάστημα θα ανακοινωθεί αναλυτικά όλο το πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων -το μεγαλύτερο που έχει γίνει ποτέ στη χώρα μας- ύψους 3,3 δισ. ευρώ, που όταν υλοποιηθεί θα αλλάξει τον χάρτη των μεταφορών στη χώρα.