Την ολοκλήρωση αξιολόγησης της αίτησης V-20210428-006, που κατέθεσε η ιταλική Trenitalia και αφορά την πιστοποίηση της αμαξοστοιχίας τύπου ETR 470, που φιλοδοξεί να δρομολογήσει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο εγχώριο σιδηροδρομικό δίκτυο, ανακοίνωσε η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ).
Αναλυτικότερα, η ΡΑΣ προχώρησε σε ενδελεχή έλεγχο της υποβληθείσας αίτησης δίνοντας έμφαση στα προβληματικά σημεία που εντόπισε, μεταξύ των οποίων και η εγκατάσταση του συστήματος αμμοδιασποράς στις δύο κινητήριες μονάδες του προς έγκριση οχήματος.
Μετά από την υποβολή όλων των επικαιροποιημένων εγγράφων από την Trenitalia σχετιζόμενα με τα προαναφερθέντα ζητήματα ασφάλειας που έθεσε η ΡΑΣ, οι αξιολογητές της Αρχής προχώρησαν εκ νέου σε λεπτομερή έλεγχο του φακέλου.
Η διαδικασία αξιολόγησης ολοκληρώθηκε εντός του προβλεπόμενου χρονοδιαγράμματος, με βάση την τελευταία παράταση που δόθηκε.
Σύμφωνα με το αποτέλεσμα της αξιολόγησης, ο φάκελος της υποβληθείσας αίτησης είναι πλήρης, όσον αφορά στα προβλεπόμενα της σχετικής ευρωπαϊκής και εθνικής νομοθεσίας.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα προμηθευτεί συνολικά 5 αμαξοστοιχίες ETR 470, οι οποίες, σε πρώτη φάση, θα δρομολογηθούν στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη.
Η απόφαση της Ολομέλειας
Μετά την ολοκλήρωση των διαδικασιών αξιολόγησης του φακέλου της TRENITALIA, η Ολομέλεια της ΡΑΣ αποφάσισε να προχωρήσει στις παρακάτω ενέργειες με τις οποίες ολοκληρώνεται η διαδικασία πιστοποίησης της αμαξοστοιχίας ETR 470.
- Να εξουσιοδοτήσει την πρόεδρο της ΡΑΣ Ιωάννα Τσιαπαρίκου να υπογράψει την απόφαση χορήγησης έγκρισης οχήματος για διάθεση στην αγορά καθώς και της έγκρισης τύπου οχήματος.
- Να χορηγήσει έγκριση οχήματος για διάθεση στην αγορά καθώς και έγκριση τύπου, στο όχημα.
- Εντέλλονται τέλος, οι αξιολογητές της ΡΑΣ να προβούν στις απαιτούμενες ενέργειες προκειμένου καταχωρίσουν το όχημα στα σχετικά μητρώα, ήτοι το Ευρωπαϊκό Μητρώο Εγκεκριμένων Τύπων Σιδηροδρομικών Οχημάτων και στο Εθνικό Μητρώο Οχημάτων.