Ο σιδηρόδρομος, εάν και διαθέτει μικρά μερίδια αγοράς, τόσο στις επιβατικές, όσο και στις εμπορευματικές μεταφορές, παρουσιάζει αξιοσημείωτες προοπτικές ανάπτυξης.
Του Φώτη Φωτεινού
Είναι ενδεικτικό ότι, το 2019 (πριν από την έλευση της πανδημίας), η Ελλάδα κατέγραψε την υψηλότερη άνοδο στις σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές στην ΕΕ σε ποσοστό 20,2%, ακολουθούμενη από την Κροατία με 13,9%.
Στην Ελλάδα και στις εμπορευματικές σιδηροδρομικές μεταφορές δραστηριοποιούνται αρκετές εταιρείες, όπως η ιταλική Hellenic Train, η ελληνο-αυστριακή Rail Cargo Logistics Goldair, η ρουμανική GFR και η κινεζο-ελληνική PEARL.
Η τελευταία προχώρησε, πριν από λίγες ημέρες, στην πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την πλήρωση 6 θέσεων υποψηφίων μηχανοδηγών εμπορευματικών συρμών, οι οποίοι, μετά την εκπαίδευση που θα λάβουν με μέριμνα και έξοδα της εταιρείας, θα στελεχώσουν τις έδρες της σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Στις αμέσως προηγούμενη πρόσκληση ενδιαφέροντος για την κάλυψη και πάλι 6 θέσεων, οι ενδιαφερόμενοι ξεπέρασαν τους 300. Τώρα, οι αιτήσεις έχουν ξεπεράσει τις 100, με την προθεσμία ολοκλήρωσης της διαδικασίας να έχει οριστεί στα τέλη Ιουλίου.
Η PEARL (το 2020 τα έσοδα της εταιρείας ανήλθαν στα 45 εκατ.) παρέχει υπηρεσίες διαμεταφοράς εμπορευμάτων, σιδηροδρομικής διαμεταφοράς και logistics, με επίκεντρο τον Πειραιά, διαθέτοντας θυγατρικές εταιρείες σε αρκετές γειτονικές χώρες (Βουλγαρία, Σερβία, Σκόπια).
Η εταιρεία, επί του παρόντος, δεν διαθέτει δικές της μηχανές έλξης, ωστόσο έχει προχωρήσει και προχωρά σε εκπαίδευση μηχανοδηγών, κάτι το οποίο προδιαγράφει, σε κάποιο βαθμό, τις μελλοντικές κινήσεις της, εάν και πολλά θα εξαρτηθούν από τον χρόνο ολοκλήρωσης του σιδηροδρομικού δικτύου και το βάθος της συνεργασίας της με την Hellenic Train.