Η Alstom και η Northrail AG σύναψαν σύμβαση-πλαίσιο για προμήθεια 50 μηχανών έλξης πολλαπλών συστημάτων τύπου Traxx Universal με πλήρες πακέτο συντήρησης για διάστημα έως και 16 ετών.
Η Northrail ρύθμισε και διαμόρφωσε την επένδυση για λογαριασμό της επενδυτικής εταιρείας υποδομών RIVE Private Investment (RIVE) με έδρα το Παρίσι. Η Northrail θα ενεργήσει, εκ μέρους της RIVE, ως διαχειριστής περιουσιακών στοιχείων και εκμισθωτής των μηχανών.
Η βασική παραγγελία περιλαμβάνει 15 μηχανές έλξης και 8 χρόνια πλήρους συντήρησης. Η μέγιστη αξία της σύμβασης ανέρχεται σε 370 εκατ. ευρώ. Η παραγωγή θα λάβει χώρα στις εγκαταστάσεις της Alstom στο Κάσελ της Γερμανίας και έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει το 2025.
Αυτές οι μηχανές έλξης πολλαπλών συστημάτων Traxx Universal θα είναι οι πρώτες του είδους τους που θα λάβουν έγκριση στη Γαλλία και θα μπορούν να κινούνται με ταχύτητα έως 160 χλμ. την ώρα σε έναν ευρωπαϊκό άξονα που περιλαμβάνει τις ακόλουθες έξι χώρες: Γερμανία, Γαλλία, Βέλγιο, Λουξεμβούργο, Αυστρία και Πολωνία.
Οι εν λόγω μηχανές έλξης πολλαπλών συστημάτων μπορούν να χρησιμοποιηθούν τόσο για εμπορευματικές όσο και για επιβατικές μεταφορές. Το πακέτο υπηρεσιών θα εξασφαλίζει υψηλή διαθεσιμότητα των μηχανών και, συνεπώς, υψηλή αξιοπιστία. Χάρη στο δίκτυο αμαξοστασίων και κινητών ομάδων συντήρησης σε όλη την Ευρώπη, οι μηχανές θα απολαμβάνουν πλήρη διασυνοριακή συντήρηση.
Όλες οι μηχανές θα είναι εξοπλισμένες με το σύστημα ATLAS, την επί του οχήματος λύση της Alstom για το Ευρωπαϊκό Σύστημα Ελέγχου Τρένων (ETCS). Το πανευρωπαϊκό πρότυπο σύστημα ελέγχου αμαξοστοιχιών για απρόσκοπτη διασυνοριακή κυκλοφορία επιτρέπει υψηλότερες ταχύτητες και συχνότητες στους σιδηροδρόμους. Εξοικονομεί χρόνο και ενέργεια και επιτρέπει έτσι ακόμη πιο “πράσινες” εμπορευματικές μεταφορές.
Οι δηλώσεις
Ο Müslüm Yakisan, Πρόεδρος της Alstom για την περιοχή DACH (Γερμανία, Ελβετία και Αυστρία), δήλωσε: «Οι μηχανές Traxx αποτελούν μια καινοτόμο επένδυση στο μέλλον των σιδηροδρομικών μεταφορών. Με περισσότερα από 150 χρόνια εμπειρίας και διεθνείς διακρίσεις, η Alstom βρίσκεται στην ευχάριστη θέση να συμβάλει περαιτέρω στην ψηφιοποίηση και τη βιωσιμότητα των σιδηροδρομικών μεταφορών. Δεδομένης της μακροχρόνιας συμφωνίας παροχής υπηρεσιών συντήρησης, η Northrail θα επωφεληθεί επίσης από βελτιστοποιημένο και μετρήσιμο κόστος κτήσης, καθώς και από τη μέγιστη διαθεσιμότητα των μηχανών».
Ο Michael Trentzsch, μέλος του Εκτελεστικού Συμβουλίου της Northrail, πρόσθεσε: «Με αυτή την καινοτόμο νέα μηχανή πολλαπλών συστημάτων, η οποία μάλιστα περιλαμβάνει και την πιστοποιημένη έγκριση για τη Γαλλία, είμαστε πολύ ικανοποιημένοι που είμαστε και πάλι πρωτοπόροι στον κλάδο της χρηματοδοτικής μίσθωσης μηχανών. Αναμένουμε, λοιπόν, με μεγάλη ανυπομονησία να παραλάβουμε την πρώτη μηχανή έλξης το 2025 και, κατ’ επέκταση, να ενισχύσουμε περαιτέρω τη σχέση μας με την Alstom».
Η Camille Brunel, εταίρος της RIVE, δήλωσε: «Αυτή η πρώτη παραγγελία σε συνεργασία με την Alstom αποτελεί απόδειξη της εμπιστοσύνης μας στα νέα προϊόντα και τις δυνατότητες καινοτομίας της Alstom. Αυτή η παραγγελία που πραγματοποιήθηκε μέσω της πλατφόρμας χρηματοδοτικής μίσθωσης που δημιουργήσαμε με τον επί μακρόν συνεργάτη μας Northrail θα ενισχύσει περαιτέρω τη σιδηροδρομική στρατηγική της RIVE. Υποστηρίζοντας την καινοτομία και προσφέροντας αποδοτικά προϊόντα στους φορείς εκμετάλλευσης, η RIVE συμβάλλει ενεργά στην πολιτική ενεργειακής και περιβαλλοντικής μετάβασης της Ευρώπης».