Η συνδεσιμότητα μέσω της ανάπτυξης των σιδηροδρομικών δικτύων και της δημιουργίας νέων σύγχρονων αυτοκινητοδρόμων αποτελεί μία από τις προτεραιότητες που δίνει η Σόφια εδώ και χρόνια και στην ίδια αναπτυξιακή διαδρομή θα επιμείνει και το επόμενο διάστημα, ανέφερε η Anna Mihneva-Natova, υφυπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών της Βουλγαρίας.
Η κα. Mihneva-Natova, μιλώντας από το βήμα των εργασιών της 2ς μέρας του συνεδρίου, Southeast Europe Connectivity Forum (SECF), που έλαβε χώρα στη Θεσσαλονίκη, σημείωσε πως για αυτό το σκοπό «η Βουλγαρία αξιοποιεί χρηματοδοτήσεις από την ΕΕ και κυρίως από το Ταμείο Συνοχής και πόρους από την τρέχουσα προγραμματική περίοδο 2021 – 2027».
Σύμφωνα με την υπουργό της Βουλγαρίας, «η κυβέρνησή μας επίσης δίνει εξαιρετικά μεγάλη σημασία στην κατασκευή των νέων δικτύων, αλλά και τον εκσυγχρονισμό των υπαρχόντων, μέσω ΣΔΙΤ και γι’ αυτόν το λόγο επικαιροποιούμε το αντίστοιχο θεσμικό πλαίσιο». Όπως είπε η ίδια όλα αυτά κινούνται με «σκοπό να πετύχουμε τους στόχους της ΕΕ για το 2030».
Η υφυπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών της Βουλγαρίας τόνισε, δε, πως η χώρα της δίνει έμφαση στην ανάπτυξη των δικτύων της τόσο προς τα δυτικά της σύνορα όσο και προς τη Μαύρη Θάλασσα, αλλά και τον εκσυγχρονισμό της σύνδεσης σιδηροδρομικά της Σόφιας με την Αθήνα. Τα δίκτυα αυτά, όπως είπε η ίδια εστιάζονται στην συνδεσιμότητα με τη Σερβία, τη Βόρεια Μακεδονία και φυσικά την Ελλάδα.
Τέλος, η Anna Mihneva-Natova υπογράμμισε ότι η αναβάθμιση των δικτύων μεταφορών «έχει στόχο την ανάπτυξη της συνδεσιμότητας μεταξύ της Αδριατικής και της Μαύρης Θάλασσας» και επεσήμανε τον σημαντικό ρόλο που έχουν για τη Βουλγαρία, η ανάπτυξη των λιμένων της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης. Μάλιστα, σημείωσε πως όλα αυτά θα συμβάλουν στην ευρύτερη ανάπτυξη της ΝΑ Ευρώπης.