«Πρέπει να σκεφτούμε στρατηγικά τον ρόλο του δημόσιου χρήματος στις σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές», δήλωσε ο Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης Σιδηροδρομικών Εμπορευματικών Μεταφορών (ERFA), Dirk Stahl, όταν η Ένωση παρουσίασε τη θέση της σχετικά με την πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη μεταρρύθμιση των κανόνων για τις κρατικές ενισχύσεις στις χερσαίες και πολυτροπικές μεταφορές.
«Υπάρχει ένα περιορισμένο χρηματικό ποσό, από το οποίο μπορούν να επωφεληθούν οι σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές και πρέπει να διασφαλίσουμε ότι τυχόν χρήματα χορηγούνται με σύνεση.
Επιπλέον, πρέπει επίσης να έχουμε πάντα επίγνωση των κινδύνων που προκύπτουν από την εισαγωγή κρατικής στήριξης σε μια ανταγωνιστική αγορά», σχολίασε.
Στις 20 Σεπτεμβρίου, η ERFA δήλωσε ότι υποστήριξε την πρόταση της Επιτροπής να μην δημιουργηθεί ειδικό καθεστώς για την αναδιάρθρωση των τμημάτων σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών, λέγοντας ότι «οι ενισχύσεις αναδιάρθρωσης είναι εξαιρετικά στρεβλωτικές, καθώς συνήθως ωφελούν έναν φορέα και αφαιρούν τα κίνητρα για τις εταιρείες σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών να είναι οικονομικά υπεύθυνες».
Η ERFA είπε επίσης ότι η επιχειρησιακή βοήθεια θα πρέπει να είναι περιορισμένη και να μην χρησιμοποιείται για την υποστήριξη ή την παροχή κινήτρων σε μη βιώσιμα επιχειρηματικά μοντέλα.
Αντίθετα, η Επιτροπή θα πρέπει να επιδιώξει να στηρίξει τον τομέα των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών μέσω έμμεσων μέτρων, όπως η μείωση των τελών πρόσβασης στη γραμμή.
Τέλος, η Ένωση χαιρέτισε την πρόταση για αύξηση του ορίου υποστήριξης για την ανάπτυξη του ERTMS στο 80%.