Η σιδηροδρομική αγορά έχει απελευθερωθεί, οπότε ανεπτυγμένες σιδηροδρομικές εταιρείες, όπως η SNCF, η Trenitalia, η DB και η RENFE επεκτείνουν τη δραστηριότητά τους και εκτός των χωρών που εδρεύουν.
Ο ισπανικός εθνικός σιδηροδρομικός φορέας, η Renfe εξετάζει την είσοδό της στη γραμμή Παρίσι – Λονδίνο, διαδρομή που μονοπωλείται σήμερα από το Eurostar.
H εταιρεία θα υποβάλει προσφορά για την εξασφάλιση διαθέσιμου slot (χρονοθυρίδα).
Επιβεβαιώνοντας δημοσίευμα στην ισπανική εφημερίδα El Pais, η Renfe είπε στο Γαλλικό Πρακτορείο: «Η Renfe θέλει να λειτουργήσει στη γραμμή υψηλής ταχύτητας Παρίσι -Λονδίνο μέσω του Eurotunnel και έχει ήδη ξεκινήσει τις αρχικές επαφές για να ανταγωνιστεί τη Eurostar».
Ο σιδηροδρομικός φορέας πρόσθεσε ότι έχει μελετήσει τη συγκεκριμένη αγορά και εκτίμησε ότι η κίνηση θα σημείωνε «κέρδη».
Σήμερα, η σιδηροδρομική υπηρεσία που εκτελεί το Eurostar και συνδέει το Παρίσι με το Λονδίνο γίνεται σε 2 ώρες και 15 λεπτά μέσω της σήραγγας της Μάγχης, η οποία άνοιξε το 1994.
Πριν από την πανδημία του Covid-19, η σιδηροδρομική σύνδεση εξυπηρετούσε σχεδόν εννέα εκατομμύρια επιβάτες.
Β. Βεγ.