Ολοένα και ενισχύει τη σημαντικότητά της στις εγχώριες εμπορευματικές σιδηροδρομικές μεταφορές η PEARL (Piraeus Europe Asia Rail Logistics), της οποίας βασικός μέτοχος είναι η Οcean Rail Logistics που ανήκει στον όμιλο της Cosco Shipping.
Του Φώτη Φωτεινού
H PEARL παρέχει υπηρεσίες διαμεταφοράς εμπορευμάτων, σιδηροδρομικής διαμεταφοράς και logistics, με επίκεντρο τον Πειραιά, διαθέτοντας θυγατρικές εταιρείες σε αρκετές γειτονικές χώρες (Βουλγαρία, Σερβία, Σκόπια).
Η εταιρεία, επί του παρόντος, δεν διαθέτει δικές της μηχανές έλξης, ωστόσο σε εξέλιξη βρίσκεται η εκπαίδευση μηχανοδηγών, κάτι το οποίο προδιαγράφει ίσως τις μελλοντικές κινήσεις της, εάν και πολλά θα εξαρτηθούν από το χρόνο ολοκλήρωσης του σιδηροδρομικού δικτύου.
Το metaforespress.gr παρουσιάζει τον τελευταίο δημοσιευμένο ισολογισμό της PEARL, ο οποίος φανερώνει τη σημαντικότητα της εταιρείας στις εγχώριες εμπορευματικές σιδηροδρομικές μεταφορές.
Ο κύκλος εργασιών της PEARL ανήλθε πέρσι στα 38,25 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση κατά 60,98% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση (23,76 εκατ. ευρώ), με την κερδοφορία προ φόρων να παραμένει σχεδόν στα ίδια επίπεδα (1 εκατ. το 2019 έναντι 1,5 εκατ. το 2018).
Η άνοδος των εσόδων έχει να κάνει με την άνοδο της διακίνησης των εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά και τη δρομολόγηση περισσότερων εμπορευματικών τρένων από το λιμάνι του Ικονίου.
Είναι ενδεικτικό και σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιεύονται στην Επιχειρηματική Ανασκόπηση Υποδομών και Μεταφορών 2018 – 19 (Infrastructure & Transport Review 2018 – 19), το 2019 (έως τις 31/10) δρομολογήθηκαν από το λιμένα Νέου Ικονίου 428 τρένα (29.468 teus) και 436 τρένα προς το λιμένα Νέου Ικονίου (24.415 teus), έναντι 365 τρένων (24.897 teus) και 332 τρένων (18.190 teus) αντίστοιχα.
Το εφετινό έτος είναι διαφορετικό, λόγω του Covid – 19. Για παράδειγμα και σε επίπεδο 9μηνου, η ΣΕΠ (προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ στον Πειραιά) διακίνησε 3,696 εκατ. «κουτιά», έναντι 3,912 πέρσι, σημειώνοντας πτώση 5,5%.
Όπως αναφέρει η PEARL στον ισολογισμό του 2019, «μέχρι στιγμής, τα περιστατικά δεν έχουν αρνητικό αντίκτυπο στις συναλλαγές μας, παρατηρήθηκε μόνο μια ελαφρά μείωση λόγω της μειωμένης/διακοπής της παραγωγής στα κινεζικά εργοστάσια.
Επίσης, οι τελευταίες αναφορές δείχνουν ότι το πρόβλημα του ιού έχει αντιμετωπιστεί στην Κίνα, πράγμα που σημαίνει ότι τα επίπεδα παραγωγής θα αυξηθούν, προκειμένου να καλύψουν τους στόχους της κινεζικής οικονομίας».
Επίσης, υπογραμμίζεται ότι «κατά τη διάρκεια αυτής της υγειονομικής κρίσης, η εταιρεία έλαβε επίσης περαιτέρω οικονομικά μέτρα και κατάφερε να εκμεταλλευτεί την ευκαιρία και, παράλληλα με τη χαμηλή ζήτηση, αποδέσμευσε σχεδόν το μισό μισθωμένο στόλο βαγονιών, αντικαθιστώντας το με νέες κατασκευές, επιτυγχάνοντας ταυτόχρονα καλύτερα ποσοστά ενοικίασης / ασφάλισης και μειώνοντας το κόστος συντήρησης».
Τέλος, τονίζεται ότι «ο ισολογισμός της εταιρείας μας απεικονίζει υγιείς οικονομικές επιδόσεις όλα αυτά τα χρόνια και όλοι οι βασικοί οικονομικοί δείκτες υποδεικνύουν την ικανότητα της PEARL να δημιουργεί ταμειακές ροές μέσω των δικών της λειτουργικών δραστηριοτήτων.
Σύμφωνα με τη σύμβασή μας με τον βασικό πελάτη μας, όλες οι υπηρεσίες που παρέχονται βασίζονται σε όρους προπληρωμής, γεγονός που καταδεικνύει ότι ο βασικός πελάτης μας είναι οικονομικά ακμαίος και εμπιστεύεται και υποστηρίζει την PEARL ως μοναδικό προμηθευτή σιδηροδρόμων.
Με την πάροδο του χρόνου, η εταιρεία μας κατάφερε να επιτύχει μια υγιή οικονομική απόδοση με ένα ισχυρό περιθώριο ταμειακών ροών, ελάχιστο κίνδυνο αθέτησης, συνεπώς οι βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις μας ικανοποιούνται πάντα.
Ως εκ τούτου, απολαμβάνουμε βιομηχανικές οικονομίες κλίμακας που αντανακλούν θετικά στο κέρδος ανά τρένο και συνολικά στην κερδοφορία της εταιρείας.
Η εταιρεία δεν έχει υποχρεώσεις έναντι τρίτων που θα μπορούσαν να τις κατατάξουν ως μακροπρόθεσμες υποχρεώσεις (δάνεια).
Η PEARL έχει άριστες σχέσεις με τους συνεργαζόμενους τραπεζικούς οργανισμούς λόγω της αξιοπιστίας της και των ισχυρών ισολογισμών της και επομένως η PEARL είναι σε θέση να χρηματοδοτήσει μια επενδυτική δραστηριότητα, μέσω της αύξησης του εξωτερικού κεφαλαίου (τραπεζικό δάνειο), εάν χρειαστεί».